ANNONS
Annons

Canon EOS 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Behöver vi fotografer verkligen en 60D? Gör inte 7D jobbet som alternativ mellan 500D och 5DmkII?

Har svårt att se behovet, förutom ur Canon's perspektiv förstås att hela tiden lansera nyheter som genererar intäkter ...inget fel i sig.

(10D till 30D höll sig aktuella i 18 mån, 40D i bara 12 mån, 50D är nu 15 mån.)

Eos 60D skulle passa mig perfekt. Även jag tycker 7D är för dyr, för jag är ju amatörfotograf.

Var helt inne på att köpa en 50D tills jag upptäckte att den saknar filmfunktion. Så nu får det väl bli en 500D alternativt Nikon D90 istället. Men har så fruktansvärt svårt för det plastiga huset på 500D. Annars är ju den kameran perfekt för mig!

Eftersom Canon inte kommer att delta på PMA 2010 är det inte alls längre självklart (utan kanske snarare osannolikt?) att produktlanseringarna kommer att styras av den mässan.

Istället koncentrerar sig Canon på CES mässan den 7-10 januari 2010, vi får kanske se en 60D presenteras då istället. Tidigare har Canon bara presenterat nya kompaktkameror på CES, och sparat systemkameranyheter till PMA.

Det står förklarat om du klickar på länken men kortfattat så vill de hellre lägga resurserna på bredare och mer konsumentinriktade mässor som t.ex. CES.

Enligt länken så har CES fem gånger fler besökare än PMA.

Jag står ju i valet och kvalet för om jag ska satsa på EOS 7D eller vänta på EOS 60D. Om nu den senare dyker upp i januari så är det till stor fördel för mig, ju förr desto bättre.

//Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar