Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 5d,toppkameran?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Canon eos 5d,toppkameran?

Rogerber skrev:
Hur tänker du när du tycker den är för enkel?
Är inte bilderna den tar det huvudsakliga? Jag bara undrar... Kan du allt som din kamera kan göra för dig, eller är du bara prylgalen. Ut och fota med dig och låt din 30D jobba. Satsa på bättre och dyrare objektiv i stället. Det ger nog betydligt mera. Fast du kanske är mera fixerad vid tekniken är själva bilden....
--------------------------------------------------

Håller med Roger här...30D o 5D är i princip samma kamera..den stora skillnade mellan dom är att 5D är ff och det är därför det är så stor skillnad i prisnivå...visst 5D:n har väl ett litet försprång i bildkvalite när det kommer till detaljåtergivning och brusnivåer.

Re: Re: Re: Canon eos 5d,toppkameran?

pet skrev:
--------------------------------------------------

Håller med Roger här...30D o 5D är i princip samma kamera..den stora skillnade mellan dom är att 5D är ff och det är därför det är så stor skillnad i prisnivå...visst 5D:n har väl ett litet försprång i bildkvalite när det kommer till detaljåtergivning och brusnivåer.
I nu läger tror jag det blir en Canon eos 1ds mark 2,faktist.

Om vi säger så här då.Är Canon eos 1ds mark 2 en värd kamera framför 5d?
Eller ska jag till och med köpa mig en 1ds mark 3?

När du är uppe i de prisnivåerna tycker jag verkligen att du ska ta dig tid till att prova ut vad som passar ditt fotograferande och inte köpa baserat på rekommendation av FS medlemmar.

Jag fotar tema-ide-foto,vad passar bäst då?
Jag vet ju inte riktigt själv det.Men vilken av 1ds mark ska jag ta,är det stor skillnad på 2 och 3?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar