StefanSS
Aktiv medlem
Jaha! Nu fann jag till slut något att inte gilla med min nya kamera efter ett par månader av lycka. Hade barnkalas hemma och tänkte plåta litet blixtbilder. Plockade fram min Sigma EF 500 DG som fungerat klockrent i alla år med min 20D. Kameran KAN INTE FYRA AV BLIXTEN!!
Ett hastigt, närmast panikartat, läsande i manualen pekar på en inställning som skall göras för att kameran skall kunna bränna av en icke canon-tillverkad blixt. Vad sjutton!??
Jag kan inte en ställa in kameran i manuella läget och sätta blixten i manuellt läge och fyra av. Jag får helt enkelt ingen reaktion alls från blixten. Nu undrar jag nästan om det är fel på kameran...
Har någon av Er därute i vårt avlånga land stött på samma problem?
/Stefan
Ett hastigt, närmast panikartat, läsande i manualen pekar på en inställning som skall göras för att kameran skall kunna bränna av en icke canon-tillverkad blixt. Vad sjutton!??
Jag kan inte en ställa in kameran i manuella läget och sätta blixten i manuellt läge och fyra av. Jag får helt enkelt ingen reaktion alls från blixten. Nu undrar jag nästan om det är fel på kameran...
Har någon av Er därute i vårt avlånga land stött på samma problem?
/Stefan