Annons

Canon EOS 5D Mark II vs. Canon EOS 1D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
1D Mark III är väl inte alls någon bra kamera för landskap.
Jag vill iallafall inte ha cropfaktor i det läget, plus att du får en med dagens mått liten sensor och dessutom en onödigt tung och klumpig kamera.
5D mark II däremot tror jag är bland det bästa som finns för landskap idag.
Dessutom kanske 5D mark III kommer snart och då kanhända man kan få tag i en mark II till rena reapriset, så att avvakta ett tag är nog ingen dum ide.
 
I vilket sammang använder du snabbare bildserier än så när du fotar porträtt och landskap? Eller är det vid annan typ av fotografering?

Jag har varit med om att blåser de lite så kan det bli lite mer oskärpa i bilderna utan snabb bildtagning.. dock har det mer med kamera inställningarna att göra än själva bildserietagningsmomentet så att säga.. Sedan är jag själv en mångsysslare, så jag vill gärna att man ska ha en kamera som det går att använda vid event/sport.. att man inte ska vara låst så att säga.. men tror nog att 3.9 räcker för det få gånger jag fotar event/sport
 
Jag har varit med om att blåser de lite så kan det bli lite mer oskärpa i bilderna utan snabb bildtagning.. dock har det mer med kamera inställningarna att göra än själva bildserietagningsmomentet så att säga..
Det enda som händer är ju att du får fler oskarpa bilder med fler bilder per sekund när det blåser. Det enda som spelar roll är ju slutartiden. Du klarar dig nog med en 5DMII.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.