Annons

Canon EOS 5D Mark II + Objektiv 749 USD, fake eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

iranisia

Medlem
Hej!

Jag har fått erbjudanden från olika importörer från Kina/Japan där dom erbjuder Canon EOS 5D Mark II Inkl ett objektiv (kommer ej ihåg vilken det var) + frakt till Sverige för 749 USD.

Nu undrar jag om detta kan vara fake kameror eller canon original? Dom garanterar iaf 100% att det är canon original men vet inte hur mycket jag kan lita på dom.

Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant, så är det troligen inte det...
Och detta låter rent ut sagt löjligt

Dom garanterar 100% original och att jag betalar med s.k escrow system att dom får pengarna så länge jag godkänner varan.

Tja kostar runt 24000kr i Sverige, runt 2500USD i Staterna...bara huset.

Om du får ett hus och lins för 749USD så har du antingen gjort ett klipp eller åker på en blåsning...min gissning ligger på det senare.

Navid, det är dina pengar - du bestämmer.
Har du 749 USD som ligger och skräpar så testa och skriv tillbaka i tråden om någon vecka så vi får veta hur det gick :)

När en känd yrkesfotograf köpte en begagnad Hasselblad blev han uthängd och förlöjligad.
Nu verkar det vara OK, men man får skylla sig själv om man inte får en kamera.

Dom garanterar 100% original och att jag betalar med s.k escrow system att dom får pengarna så länge jag godkänner varan.

Många gånger är det lurendrejaren själv som äger mellanhanden (escrow servicen). Du sätter in pengarna dit och tror att det är en seriös mellanhand, vilket det inte är.

Fråga dem om ni inte kan använda http://www.internetgirot.se/betala istället (en seriös mellanhand). Går dom med på det är det bara att jubla, men antagligen gör dom inte det.

ANNONS