Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 5D-fynd på Blocket??

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är så skumt att det är skrattretande. En rent av dålig bluff. Jag gissar dessutom att annonsen är felskriven på något sätt. 50 kr, det finns ju inte. Vem har intresse av att bluffa sig till 50 kr när man kunnat ljuga sig till typ 13000 vilket även det skulle vara ett vrakpris i sammanhanget.

Ja den killen hade nog lite otur när han skrev annonsen...mobilnumret har 12 siffror. Jag har aldrig sett annat än 10...

Antingen är det ett skämt eller är det slarv vid införandet. Håller med att man inte bluffar sig till 50 spänn när annonsen dessutom kostar 20...

Hmm, konstigt är det ju, kan det inte vara någon som skämtar med någon. Jag menar det måste ju komma en hel del mail som svar på anonsen (från mig tex :) ). Får väl se om det är någon som svarar.

Men vadå? Tror knappast att han försöker sälja den för 50kr. Har ni aldrig sett folk som lägger in annonser på saker låååång under eller över dess riktiga värde bara för att hamna på första- eller sistasidan när man sorterar efter "billigast"?
Typ en volvo 740 för 8 miljoner kronor? Eller en Ferrari för 10 kr? Kan väl iaf anta att detta är något liknande.

EDIT: Okej, Magnus kom med en annan förklaring precis innan jag postade mitt inlägg...

Förlåt , det var inte meningen, ska ta bort den om jag kan! Att jag skickade med länken var endast som förklaring, inget annat.

Mattias Leppäniemi skrev:
Fint att han får en massa refferals från fotosidan för den här länken, det är väl dessutom inte tillåtet att posta sådana länkar?

/M
om det är tillåtet eller inte har jag ingen aning om men inte får blocket säljaren nå referals för att den länken dök upp här...
(då måste väl det vara nån kod efter .com som identifierar en användare)

reine vindebro skrev:
om det är tillåtet eller inte har jag ingen aning om men inte får blocket säljaren nå referals för att den länken dök upp här...

Mjo.. det var där ;)

Mvh
Jeppe - forumvärd.

reine vindebro skrev:

Admin har varit inne och redigerat länken, den såg inte ut så i originalutförande. Den innehöll precis som du skriver en kod efter .com som identifierade en användare.

(Jeppe är snabbare än blixten!)

/M

Angående en "billig" annons

Hej
Låt mig säga så här:
Jag tror att säljaren i det här fallet vill locka till sig köpare genom att ge det gällande objektet, i det här fallet en canon eos 5D ett MYCKET bra pris.
Då objekten på blocket listas så är det en hel mängd olika objekt/produkter. Därför tror jag att personen ifråga sätter ut ett så billigt pris så att annonsen blir mer i ögonfallande och på så vis lyckas hitta många spekulanter.

Det är bara spekulationer från mig rätta mig gärna om jag har fel.

Nej, han har/hade ingenm kamera till salu. Det hela var en refererande länk till en auktionsite, där om man la ett bud via länken, gav någon form av poäng till annonsören. Så var det med det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar