Niz
Medlem
Hej på er!
Jag är precis på väg att inhandla min första systemkamera.
Jag har läst flertalet recensioner på nätet om 50D och 500D.
Jag var och klämde lite på 50D och 500D och 50D låg betydligt bättre i min hand. Då filmning är mindre viktigt för mig var jag inställd på att köpa en 50D. Men sedan tillkännagavs 550D och jag blev lite osäker igen. Haha. Så kan det vara. Ska iallafall känna på 550an också. Men.....
Vad tror ni. Kommer 550an att kunna mäta sig med 50D fotokvalitemässigt sätt? Eller får jag mer kamera för pengarna med en 50D?
Sedan är jag också osäker på vilket objektiv jag ska köpa med kameran. Vad är ett bra objektiv att starta med? För stad, natur, vänner och familj fotografering.
Kommer antagligen att komplettera med ett makro-objektiv längre fram.
Om ni har några åsikter tankar förslag får ni mycket gärna dela med er av dem.
Jag är precis på väg att inhandla min första systemkamera.
Jag har läst flertalet recensioner på nätet om 50D och 500D.
Jag var och klämde lite på 50D och 500D och 50D låg betydligt bättre i min hand. Då filmning är mindre viktigt för mig var jag inställd på att köpa en 50D. Men sedan tillkännagavs 550D och jag blev lite osäker igen. Haha. Så kan det vara. Ska iallafall känna på 550an också. Men.....
Vad tror ni. Kommer 550an att kunna mäta sig med 50D fotokvalitemässigt sätt? Eller får jag mer kamera för pengarna med en 50D?
Sedan är jag också osäker på vilket objektiv jag ska köpa med kameran. Vad är ett bra objektiv att starta med? För stad, natur, vänner och familj fotografering.
Kommer antagligen att komplettera med ett makro-objektiv längre fram.
Om ni har några åsikter tankar förslag får ni mycket gärna dela med er av dem.
Senast ändrad: