Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 500d BLIXT busy

Produkter
(logga in för att koppla)

Johannawww

Ny medlem
Jag har en canon eos 500d och nu på senaste tiden har blixten börjar krångla! Jag har varit väldigt försiktig med kameran och nästan aldrig använt den överhuvudtaget, haft den sen förra julen. Nu efter kanske fem bilder så står det "busy" i en svart ruta längst upp på displayen och en blixt bredvid. Någon med samma problem? Inte så kul att behöva vänta mellan varje kort... ska ju gå smidigt och man tappar suget på att fota om det ska vara såhär!

jag har bara orginaldelar, det som följde med kameran! så det är den inbyggda blixten jag pratar om.
 
Batteriet nyligen laddat?

??????????????????


Kör du månne Low light Noise Reduction?
Hur lenge väntar du på at meddelande försvinner?
Tar du många blixtar i följd?
 
Tar man flera bilder i tät följd med den inbyggda blixten ska det stå BUSY. Detta är till för att förhindra överhettning av blixten. Hur många blixtar man kan fyra av beror på vilken styrka de har och hur tätt de skjuts iväg.

Skaffa en extern blixt, så får du bättre resurser. Dessutom blir det bättre blixtbilder, när du inte måste slå blixten rakt på motivet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.