Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 450D - känna i butik? Liknande modeller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ALEEEX

Aktiv medlem
Hejsan!

Vill börja med att säga att jag skriver allt i "fetstilt", för att det ska bli lättare att läsa.

Nu till mina funderingar, jag har kollat efter Canon EOS 450D, och blivit väldigt sugen på att köpa den.

Problemet är att om jag ska slå till på den måste jag självklart trycka och känna på den, men kollar man på vilka butiker som säljer modellen så är det butiker som Inet, NetOnNet och Megastore.

Vad jag vet så finns det inte en enda sådan där butik i staden jag bor i, Gävle. Varför säljs inte kameran i butiker som Elgiganten, Siba eller tex OnOff?

Någon som vet hur jag kan göra? Finns det någon liknande modell till 450D som finns på en vanlig teknik-butik?




Och sedan en fråga ni gärna får svara på i efterhand, vad inneär "Live View" som tydligen ska finnas i 450D's kamerahus?

MVH
 
Hejsan!

Vill börja med att säga att jag skriver allt i "fetstilt", för att det ska bli lättare att läsa.

Nu till mina funderingar, jag har kollat efter Canon EOS 450D, och blivit väldigt sugen på att köpa den.

Problemet är att om jag ska slå till på den måste jag självklart trycka och känna på den, men kollar man på vilka butiker som säljer modellen så är det butiker som Inet, NetOnNet och Megastore.

Vad jag vet så finns det inte en enda sådan där butik i staden jag bor i, Gävle. Varför säljs inte kameran i butiker som Elgiganten, Siba eller tex OnOff?

Någon som vet hur jag kan göra? Finns det någon liknande modell till 450D som finns på en vanlig teknik-butik?




Och sedan en fråga ni gärna får svara på i efterhand, vad inneär "Live View" som tydligen ska finnas i 450D's kamerahus?

MVH

Hej!

Jag har en 450D att sälja, med kit objektiv. Kameran är 1 år och i mycket gott skick! Det medföljer batteri och laddare. Även orginalkartong.

Om du får tag på något ställe att klämma på kameran så hör av dig, du får garanterat en fin och billigare kamera hos mig!
 
Hej!

Jag har en 450D att sälja, med kit objektiv. Kameran är 1 år och i mycket gott skick! Det medföljer batteri och laddare. Även orginalkartong.

Om du får tag på något ställe att klämma på kameran så hör av dig, du får garanterat en fin och billigare kamera hos mig!

Vad får jag köpa den för? På blocket ligger en likadan annons, en 450D + kitobjektiv för 4.500:-, men vad vill du ha för din?

Och en sak till, det medföljer ingen garanti?
 
Vad får jag köpa den för? På blocket ligger en likadan annons, en 450D + kitobjektiv för 4.500:-, men vad vill du ha för din?

Och en sak till, det medföljer ingen garanti?

Hej igen!

Garantin går ut i slutet av augusti om jag minns rätt. Jag ska kolla.
Du får kameran + tillbehör till samma pris som på Blocket.

mvh
Helena
 
Hej igen!

Garantin går ut i slutet av augusti om jag minns rätt. Jag ska kolla.
Du får kameran + tillbehör till samma pris som på Blocket.

mvh
Helena

Okej! Så för 4.500:- får jag allting?

Annars köper jag självklart av honom...


Vart bor du?

editering: Skickade ett meddelande till han som hade annonsen på blocket och sa att jag skulle köpa en annan för 4.500:-, och då skrev han "Men du, du kan få min för 4.300:- vid snabb affär."

Så Helena, får jag köpa din för 4.300:- så är affären avgjord.
 
Senast ändrad:
Okej! Så för 4.500:- får jag allting?

Annars köper jag självklart av honom...


Vart bor du?

editering: Skickade ett meddelande till han som hade annonsen på blocket och sa att jag skulle köpa en annan för 4.500:-, och då skrev han "Men du, du kan få min för 4.300:- vid snabb affär."

Så Helena, får jag köpa din för 4.300:- så är affären avgjord.

Hej igen!

Jag har andra intressenter! Så priset ligger fast.

mvh
Helena
 
Vi har en annonsdel där man kan sälja sina saker. Forumet är inte till för att kommunicera mellan köpare och säljare. Stänger här
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.