Annons

Canon EOS 450d eller Sony alpha 350

Produkter
(logga in för att koppla)

andreaaaas

Ny medlem
Har total beslutångest.

Absolut lägsta priser jag kan få fram (med objektiv) är:
Canon EOS 450d för 6500 kr
Sony 350 för 4900 (5300 med nytt minneskort)
Nikon D60 för 5000

Vilken kamera lämpar sig bäst till bilder på människor, djur, macrobilder samt landskapsbilder (dvs bästa allroundkameran) samt vilken av dessa kameror ger de bästa bilderna om man helt bortser från priset? (Men självklart påverkar priset också då jag tyvärr inte har en sedelpress i källaren)

Funderingarna jag har rör främst bruset i Sonys kamera. Har kikat på bilder från båda kamerorna och tycker att bilderna verkar väldigt bra på båda. Dock ser man tydliga skillnader vid tester i "lab". Har också hört att EOS ska ha lite problem vid landskapsbilder, är detta något man lägger märke till utan att använda förstoringsglas? D60 har jag ju aldrig hört något negativt om när det kommer till bildkvalitet, men den saknar ju en hel del funktioner som de andra har? Min självklara förstaprioritering är bildkvalitet samt möjligheten att "växa" med kameran.

Har också hört lite negativt om sonys inbyggda blixt (även min första tanke var att den satt för jäkla lågt). Ger detta några synbara skillnader vid profilfoton?

Mycket tacksam för svar

MVH
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.