Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon eos 40d hittar inte fokus
- Trådstartare sledman
- Start datum
Smw
Aktiv medlem
Som sagt när jag zommar med kameran så hittar den inte fokus (har inte testa med annat objektiv dock, har inget annat) undrar bara om någon vet om det är objektivet det är fel på elelr om det är kameran som spökar?
Hej !
Vilken fokus mode använder du ?
--------
Ta en gummiblåsmoj ( ej munnen ) och blås rent fukusögonen,
de sitter under spegeln i spegelhuset.
Prova med annat objektiv, prova objektivet på annan kamera.
------
Beskriv gärna lite mera vad som händer, ex om kamran
gör nån fokussökning över huvud taget, eller nått annat konstigt.
Det finns några mystiska inställningar under Cf-menyerna,
återställ gärna dessa till orginalinställningar.
//MW
apersson850
Aktiv medlem
Hittar den fokus innan du zoomar med objektivet (zooma med kameran går ju inte) då?
Hur står avståndsinställningen innan du försöker köra autofokus? Nästan rätt eller helt fel?
Hur står avståndsinställningen innan du försöker köra autofokus? Nästan rätt eller helt fel?
Rei:No1
Aktiv medlem
Som sagt när jag zommar med kameran så hittar den inte fokus (har inte testa med annat objektiv dock, har inget annat) undrar bara om någon vet om det är objektivet det är fel på elelr om det är kameran som spökar?
Jag hade typ samma fenomen med mitt gamla 70-200 4l, när jag zoomade in så "jagade" fokusen, fram och tillbaka, funkade bättre då jag zoomade ut, runt 70-80 mm. Jag hade garanti kvar så jag kunde bara skicka in det på renovering, sen blev det bra. Vet inte om du har den möjligheten, beror på hur gammalt det är, men ring intervision och beskriv felet, så får du höra vad dom säger.
// Reino
mange69
Aktiv medlem
Kolla denna tråd!
Hej!
Känner igen symptomen! Kolla denna tråd
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=135303
Hjälpte mig direkt! Hoppas att det hjälper även i ditt fall.
/Magnus
Hej!
Känner igen symptomen! Kolla denna tråd
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=135303
Hjälpte mig direkt! Hoppas att det hjälper även i ditt fall.
/Magnus