LIH
Avslutat medlemskap
Hej jag är absolut nybörjare och skall införskaffa mig min första SLR kamera. Jag har mer lr mindre bestämt mig för att köpa en Canon EOS 450D men nu är det så att jag kommer resa på semester till USA och har då tillfälle att köpa min kamera där. Problemet är bara att 450D har inte släppts ännu i USA vid den tidpunkten. Så mitt val är antingen en Canon 450D med EF-S 18-55/3,5-5,6 IS för 8500SEK i Sverige eller så går jag upp ett steg och köper Canon 40D med objektivet EF-S 17-85/4-5,6 IS USM för 9500 SEK under min semster i USA.
Vilket skulle ni ha gjort? Jag får ju en vassare kamera och en betydligt bättre objektiv för nästan samma pengar. Men det som jag känner är emot mig är att 40D är betydligt större och tyngre samt kanske är lite mer riktat till proffs.
Tack för synpunkter
Vilket skulle ni ha gjort? Jag får ju en vassare kamera och en betydligt bättre objektiv för nästan samma pengar. Men det som jag känner är emot mig är att 40D är betydligt större och tyngre samt kanske är lite mer riktat till proffs.
Tack för synpunkter