Annons

Canon EOS 400D vs Canon EOS 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

spinko86

Ny medlem
Tjenare, är precis på väg att sälja av min 300D, för jag vill prova en ny kamera, men kan inte riktigt välja mellan den 400d och 20d. Priset skiljer inte särskilt mycket.

Hur hade ni gjort?
 
Jag har en 20D idag och med den som referens så hade jag uran att tveka köpt en 20D istället för en 400D. Men det är inte det samma som att jag skulle rekomendera folk att köpa en 20D istället för 400D.

Du måste fundera på vad du prioriterar och vad du vill ha ut av kameran.

20D har redan idag en efterföljare, den börjar bli lite gammal, ingen sämre kamera för det, men som sagt, den är inte purfärsk.

400D har enhel del saker som är spännande, men framförallt så är den helt ny. Dock är 20D mer "kamera" än både 350D och 400D. Funktionerna är lite bättre placerade och den är tåligare, tyngre. och mer rejäl. Bildkvalitetsmässigt är den fortfarande grym så i slutänden så är det vad du vill ha ut av kameran som får avgöra.

Jag gillar verkligen min 20D och kommer köra "traktorn" tills den brakar, känner inte minsta sug att byta upp mig... 5bilder i sekunden känns mycket bra till viss typ av fotografering som jag gör, kommer aldrig byta ner mig till lägre bildhastighet.
 
Håller med föregående talare!

400 D är en efterföljare till 350 D som kallas för en "konsumentkamera" inget illa med det!

Jag använde 300D som du uppgraderade till 350D men skillnaderna var inte enorma enligt mig!

Köpte mig då en 30D och genast kändes det mer rätt!

Om du köper en ny 30D från Tyskland eller över nätet kan du få den till en ok slant tycker jag :)

Lycka till med valet!
 
Jag har en 20d och jämfört med 350d är det väldigt mycket mer kamera i mitt tycke. 400d har ju å andra sidan en del intressanta funktioner som 20d saknar. I slutändan känns hur som helst 20d mer värd för mig
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.