Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 400d vs 40d

Produkter
(logga in för att koppla)
Har hört talas om att en Canon eos 450d kommer ut den 24 Januari 2008 http://expressenfoto.feber.se/feber/art/30056/1/
Och tror ni att den kommer vara fylld med nya saker?Vad tror ni 450d kommer kosta när den kommer ut?
Och hur långt tid tar det att frakta hem en kamera från internet? (eller kommer den redan den 24 Januari börja säljas på t e x Elgiganten?)

mow skrev:
Har hört talas om att en Canon eos 450d kommer ut den 24 Januari 2008 http://expressenfoto.feber.se/feber/art/30056/1/
Och tror ni att den kommer vara fylld med nya saker?Vad tror ni 450d kommer kosta när den kommer ut?
Och hur långt tid tar det att frakta hem en kamera från internet? (eller kommer den redan den 24 Januari börja säljas på t e x Elgiganten?)

Den kommer att ha ett pentax k100d chassie optik från holga sensor från samsung och batteri från duracell. speccaran är 10 fps buffert på 150 raw batteritid på 2200 bilder och 68 punkters af...

Förlåt men det är praxis att driva med nya modeller som kommer ut.

Lustiga slutsatser de drar där på expressen: "så finns det också spekulationer om en efterföljare till lillebror, 400D. Allting tyder på att den kommer att lanseras under PMA-mässan i januari nästa år"

Där gick det väldigt snabbt att hoppa från spekulationer till att allting tyder på att den kommer i januari :)
Men det betyder förstås inte att det inte kan bli så...

mow skrev:
Men vilken skulle ni ta av 400d 450d när vi väl kommit till Februari?

Det blir rätt många antaganden om man ska göra det valet redan idag. Men om jag ändå ska välja så hade jag tagit 450D. Klart att 400D kommer sjunka något i pris, men eftersom de här kamerorna är förhållandevis billiga tror jag inte skillnaden blir så stor. Då hade jag hellre tagit den extra kostnaden, och känt att jag har köpt det bästa som finns i det segmentet just nu.
Men till sist är det ju ändå du själv som måste göra valet. Det är bara du som kan avgöra om 450D är så mycket bättre att det motiverar prisskillnaden.

Ställ dig frågan om du skulle ha köpt 350D eller 400D för ett tag sedan. Uppgraderingen lär vell vara likvärdig.

Mitchy skrev:
Ställ dig frågan om du skulle ha köpt 350D eller 400D för ett tag sedan. Uppgraderingen lär vell vara likvärdig.
Jag skulle tagit 350d då,men nu tycker jag att ISO 800 knappt brusar något på 400d,och jag tror inte kameran kan bli så mycket bättre från 400d-450d.Men just från 350d-400d har ISO egenskaperna förbättrats tycker jag!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto