Annons

Canon EOS 400D - Köpråd?

Produkter
(logga in för att koppla)

deem

Aktiv medlem
Är intresserad av att köpa en Canon EOS 400D. Har fotograferat under en längre tid med min pappas Canon EOS 300D men eftersom jag nu snart flyttar hemifrån behöver jag något eget. Som ni förstår är jag ute efter det billigaste och har därför kollat på import från USA. Kollade lite på E-bay.

Jag läste lite här på forumet och såg att det tillkommer tull och moms om man importerar från USA.

Min fråga är: Var är det smartast/billigast att köpa från, om man vill köpa en Canon EOS 400D med t.ex. 2 gb minne samt canon objektiv?

Det fanns vissa "annonser" på E-bay där man fick med massor av extra saker som t.ex. Tele-objektiv, filter, väska, stativ m.m för ca 5300:- sek. Då är ju inte tull och moms inräknat så jag antar att det kommer bli mycket dyrare? Finns det någon hake här??

Jag känner mig så vilse på om jag ska köpa här hemma eller om det finns något annat alternativ som det inte finns någon hake på.

Tacksam för alla svar :)

Mvh// Max Larsson
 
Kan väl rekomendera å köpa själva kamerahuset hemma. Ofta när det gäller dessa paket så är det ett bra kamerahus och en massa kraffs som inte är särkilt kvalitativt och är där för att fylla ut för att det ska se bra ut.

Garanti på kamerahset här i Europa om det kommer ifrån ebay UK tex, länder utanför EU har garantin där. Du får tex skicka den till USA för reparation om du köpt ett paket från ebay.com om kameran sålts från USA, finns mkt från hongkong också.

Behöver du en massa olika objektiv så här i början, skulle börjat med en kitzoom.

Om du är van vid Canon så är 400D med 18-55 bra, finns för 5500 här i Sverige.

Minne är billigt, Sandisk 8gb II får du för ca 500 kr.

Så tre minus som jag ser det:

-Inte särskilt billigt efter frakt, tull & moms.
-Mkt "bös":) i det hopsattapaketen
-Ingen garanti här i Sverige
 
I en tidigare tråd i kväll (som jag inte kan hitta nu) tipsade någon om att man kan köpa Canon 40D för 620 brittiska pund (7500 kr) -- och sen får man cashback på det. Lite över 6000 kr netto, alltså. Låter som ett bättre köp, tycker jag!

Butiken som tipset gällde är www.warehouseexpress.com Jag vill bara påpeka att jag själv inte alls känner till om detta är en pålitlig firma.
 
Om jag ska köpa kamerahuset + ett 18-55 + ett minneskort (minst 2 gb). Var blir det smartast att köpa det ifrån här i Europa? Är det E-bay.co.uk eller är det någon annan hemsida. Jag var inne och kollade på www.warehouseexpress.com som Erland tipsade om men förstod inte om jag egentligen skulle tjäna något "cashback" på att köpa det jag vill från dom.

Hur som helst så är målet att hamna runt 5000:- allt som allt. Om Det går mindre så vore det ännu bättre såklart. Jag har nämligen sett att man kan få en "Ny Canon Eos 400D / Rebel XTi med 8GB CF kort 18-55mm" för under 5000 om man har lite tur. Finns det en möjlighet att hitta något bättre?

Om det är någon som har lust att hjälpa mig vore jag otroligt tacksam. Problemet för mig är att det finns så otroligt många olika alt. på t.ex. E-bay.co.uk så jag vet inte vilken som egentligen är smartast att välja.

Tack på förhand//Max Larsson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.