Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D + tele

Produkter
(logga in för att koppla)

marbe

Ny medlem
Hej,

Har bestämt mig för att byta upp mig till en systemkamera och har i princip beställt en Canon EOS 350D som jag har haft ögonen på ett längre tag. Det jag har funderingar kring är vilket telezoomobjektiv som jag skall komplettera med.

Då det är mitt första objektiv vill jag inte lägga för mycket pengar då jag inte riktigt vet vad jag kommer fota mest, prisklassen blir 2000-3000kr. Följande två har jag förstått presterar bra relativt sitt pris:

Canon EF 75-300/4-5,6 III USM
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO Zoom Macro SuperII

Det jag kommer fota mest är landskap samt idrott som fotboll och volleyboll. Då jag är intresserad av att ta kort i sekvens så undrar jag ifall den specificerade hastigheten på 3bilder/sekund är beroende av vilket minneskort man väljer till kameran?

Vilken kombo föredrar då det allvetande forumet?

3 bilder/s är beroende på interna cachen, dock är hur snabbt din cache kan tömmas beroende på hur snabbt minne du har. Detta gör hur fort det går att tömma cachen och hur länge du måste vänta innan du kan fota igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar