Annons

Canon EOS 350D - problem med batteritid

Produkter
(logga in för att koppla)

anna2

Ny medlem
Jag har en Canon EOS 350D med extern blixt (Speedlite 430 EX). På slutet har jag märkt att kamerans batteri laddar ur extremt snabbt jämfört med tidigare. Efter 1-2 dagar är batteriet slut, utan att jag använt kameran speciellt mycket. (Säg att jag haft på den i 30 minuter)

Någon som upplevt detsamma? Jag har två originalbatterier som jag varvar mellan. Kan det vara så att dessa är slutkörda, eller har något hänt med kameran måntro? Kameran är från 2005.
 
va märkligt, jag minns kameran som extremt batterisnål och var eoner bättre än 300D. saker som skulle kunna påverka är objektiv med IS, rikligt användande av AI-focus eller AI-servo. Även den interna blixten drar en del ström...

men mest verkar det som nåt har blivit knas...
/Filip
 
Det låter lite extremt att batterierna laddar ur utan att du använder kameran, men batterierna åldras och ger så småningom upp. På slutet kan brukstiden bli väldigt kort, så det är inte orimligt att det är nya batterier som är lösningen på dina problem.

/Sara
 
Tack för era svar!
Jag är enig i att det verkar konstigt att den laddar ur så snabbt, för jag har också upplevt kameran som extremt batterisnål. Jag har känslan av att något har hänt med kameran. Eller så är det som du Sara, säger att batterierna är slutkörda. Men det känns lite surt att betala över 700 kr för ett nytt batteri.

Har du varit med om detsamma och märkt att det hjälpt med nytt batteri?
 
Om du väljer ett "pirat" batteri istället för original kommer du undan med 140 kr: http://www.kaffebrus.com/nb-2l-for-350d-400d-powershot-etc-45.html

Har kört piratbatterier sedan länge och aldrig haft några problem, faktum är att det enda batteri som verkligen har tvärdött är batteriet som följde med min första digitalkamera. Andra batterier har dock blivit så dåliga att jag bara fick ut ett fåtal exponeringar innan batteriet la av, inte ens nyladdade batterier visade full laddning i kameran.

/Sara
 
Om du väljer ett "pirat" batteri istället för original kommer du undan med 140 kr: http://www.kaffebrus.com/nb-2l-for-350d-400d-powershot-etc-45.html

Har kört piratbatterier sedan länge och aldrig haft några problem, faktum är att det enda batteri som verkligen har tvärdött är batteriet som följde med min första digitalkamera. Andra batterier har dock blivit så dåliga att jag bara fick ut ett fåtal exponeringar innan batteriet la av, inte ens nyladdade batterier visade full laddning i kameran.

/Sara

Tack för tipset! :) Ska nog testa detta!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.