Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D på Zebramedia.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Lestander

Aktiv medlem
Hej alla glada.
Har efter en tids betänkande beslutat mig för att införskaffa en digital systemkamera, och kortet föll på Canon EOS 350D + Lens kit. Efter diverse prisjakt så finner jag detta paket på zebramedia.com för 7940:-, vilket är riktigt bra...fakstiskt mycket bättre än på alla andra ställen jag sökt på. Så nu ställer jag mig frågan: "Vad är felet?". För det känns lite konstigt att priset kan variera så otroligt mycket mellan olika butiker. Noterar att dom ej beskriver innehållet i "paketet" lika bra som på andra ställen. Det framgår bland annat ej att det skulle ingå batteri, laddare, programvara, kablar samt halsrem som nu detta paket enligt standard skall innehålla.

Summan av kardemumman:
-Varför är zebramedia mycket billigare än de flesta andra på just den här fronten?

-Bör man tolka avsaknaden av medföljande tillbehör som att man verkligen inte får med dem till den följ av att man bör köpa dem separat? Eller är det bara jag som missuppfattat det hela?

Mvh/ BulletBreath
 
Skillnaden är att deras kit är importerat, därav det billigare priset. Manual på svenska medföljer inte. Finns dock på engelska på nätet.
 
Någon skall ju vara billigast och Zebra är det just för tillfället.

Den handfull företag som ligger billigast till säljer importerade kameror utan svensk manual. Ofta inte ens på engelska. Gillar man A-4 blad kan man ladda ner den på engelska från nätet.

Annars kan du köpa kameran från Fotokungen för 8.490:- inklusive frakt. Då får du det svenska paketet.
 
Varför skulle det inte ingå laddare och de övriga tillbehören? Det framgår ju att det är 350D lenskittet och att det är importerat utan svensk manual därav priset som kanske är någon hundring billigare än övriga butiker, inget att vara misstänksam över. Det är väl inte många butiker som specar varenda pinal som medföljer i kartongen eftersom det framgår att det är kittet de säljer. Skulle deras kit på något sett avvika från standard så skulle det framgå att det är demo eller att något saknas i det, jag tror ju inte att Zebramedia och andra butiker plockar ur laddaren eller annat för att jävlas med kunderna.
 
Låter ju rimligt. Men som konsument känns det ändå som att man bör få veta vad det är man köper. Man kan säga att allt det här bottnar i den stora prisskillnaden, då jag fick intrycket av att det skulle fattas tillbehör.
Tackar ödmjukast för svar / Bullet
 
Du kan ringa och fråga om du är osäker på något.

Att de skulle utesluta något från kittet (utom just svensk manual) ser jag som självmord så det kan du bortse från.

Däremot finns det direkt oseriösa aktörer på nätet med märkligt låga priser. Dessa skall man naturligt vis inte bry sig om.
 
Helt klart finns det det. Men i detta fallet tror jag inte att jag behöver oroa mig för att zebramedia skulle vara det. Folk verkar ju ändå rätt nöjda med deras seervice osv.
 
Det är ju inte någon speciell prisskillnad jämfört med övriga butiker så jag tycker inte det finns någon orsak till oro, det finns ju alltid någon butik som billigast. De är ju typ 100kr billigare än Fyndbörsen och typ 500 kr billigare än andra med svensk manual, skulle det saknas något så är det ju inte ett 350D kit längre.
 
Fast Andreas har ju en poäng. I amerikanska oseriösa onlinebutiker är det ju "vanligt" att de sätter låga priser på en kamera, och sedan när man väl beställer så säger de att om man vill ha batteriladdare, sladdar osv, så kostar den extra.

Fast Zebramedia är riktigt schyssta, så det är inga problem där inte...


/Daniel
 
Sådär ja, har nyss skickat iväg min order till Zebramedia:

Canon EOS 350D Lens Kit
UV filter 58mm
Sandisk 1GB 60X Write Ultra II Compact Flash Card

Nu återstår det bara att hoppas att man blir nöjd med grejerna och att dom snart kommer.

/Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.