Annons

Canon EOS 350D, Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

kent.nilsson11

Avslutat medlemskap
Hejsan!
Har nu, efter 4 vanliga digitalkameror bestämt mig för att skaffa en digital system kamera. Har beställt en Canon EOS 350D med standard objektiv EF-S 18-55/3,5-5,6.
Vad, ni som kan, bör man ha för objektiv om man vill både fotografera porträtt och landskaps bilder?
Valet av kamera kan säkert diskuteras i evighet, men valet föll på denna eftersom jag testat den i bekantskapskrets och läst ett antal tester med gott betyg. Visst spelade priset in också.

Tacksam för tips om objektiv. Vad man bör tänka på osv..

Har testat

Hejsan!
Nu har jag testat kameran lite mera och saknar verkligen zoom.Vill kunna ta bilder på lite avstånd också.
Har läst vad Jesper Ekvall har skrivit och sneglat lite på EF 100-300/4.5-5.6 USM.

Vad ska man tänka på?

Rent allmänt betracktas Sigmas 70-300 APO macro super II som ett bättre objektiv... faller inte lika mycket i skärpa i 300mm läge och man kan också använda den till macro... 1:2 macro... Släng på en 500d/Nikon6T diopterlins och du har en riktigt kapabel macro-utrustning.

Klick ljud

Tack för alla bra tips. Ska läsa lite tester och se, samt kolla vad ekonomin tillåter.

En annan lite sak. När jag tippar min Canon EOS 350D lite åt sidan så hörs det som om det är något som sitter löst inne i kameran, lutar jag den lite till så klickar det till en gång till. Samma åt både höger o vänster och fram o bak.
Någon med samma kamera o samma problem???

Väntar mailsvar från leverantören..men kundekanske få ett svar snabbare här.

Re: Klick ljud

kent.nilsson11 skrev:
Tack för alla bra tips. Ska läsa lite tester och se, samt kolla vad ekonomin tillåter.

En annan lite sak. När jag tippar min Canon EOS 350D lite åt sidan så hörs det som om det är något som sitter löst inne i kameran, lutar jag den lite till så klickar det till en gång till. Samma åt både höger o vänster och fram o bak.
Någon med samma kamera o samma problem???

Väntar mailsvar från leverantören..men kundekanske få ett svar snabbare här.

Det kan vara två sakaer, det ena är givaren för kamerans orientering, stående eller liggande och det andra är metallblecken i blixtanordningen som skramlar.

Senast ändrad:
Blixten

Blixten har jag märkt uppför sig lite konstig när man har "röda" ögon på. Verkar som om den funktionen inte klaffar varje gång utan skjuter av den vanliga blixten bara...så något kanske är snett med den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar