Annons

Canon EOS 350D - Hur många bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dromedar

Medlem
Hade tänkt att inhandla en Canon EOS 350D och undrar därför om hur många bilder den kan ta utan att man utrustat den med ett minneskort?

Man kan ställa in kameran så att den fungerar utan minneskort, men bilderna man tar då sparas inte. Så svaret på din fråga är troligtvis noll. (Om jag tolkar den korrekt.)

Det följer inte med något minneskort när man köper kameran, men just nu kan man registrera sin kamera och får då ett minneskort på 256 MB med posten efter några veckor.

Sedan finns kanske möjligheten att koppla den till datorn utan att ha minneskort i, men det har jag inte koll på just nu.

Ja, köp ett 1 GB-kort direkt. Jag köpte 512 MB först men insåg snabbt att det var för litet, i alla fall om man som jag vill köra på bästa möjliga jpeg-inställningar.

På ett 1 GB-kort får du rum med ca 270 bilder med nämnda jpeg-inställningar.

Kan även tipsa om att köpa ett Ultra II-kort (om du köper SanDisk), eller motsvarande snabbare kort från annan tillverkare. De är många gånger snabbare än standardkorten, och du kan ha nytta av det i din kamera.

ja ett 1GB kort är minimum om man vill fotografera RAW+Jpeg samtidigt.. och det vill man ju...
Sedan är det somsagt viktigt att du köper den snabba typen av kort.. annars blir det pannkaka när du ska köra seriefotografering... kortet hänger inte med helt enkelt

Anledningen till att jag inte kör RAW+jpg är att jag inte kan ha smallJPG... det suger imo...

Därför kör jag bara RAW-format.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto