ANNONS
Annons

Canon eos 350 eller Nikon 50d

Produkter
(logga in för att koppla)

TovaLundin

Medlem
Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för dessa två. Det är min första digitala systemkamera men jag vill ändå ha en kamera att växa med. Jag har hittat de båda till samma pris men det som skiljer är att med Nikon får jag med ett objektiv till, två timmar kurs och en väska.

Tittar jag på bilderna här på fotosidan är väldigt många tagna med Canaonkameran medan färre bra bilder med Nikon. Jag vet att det inte ska avgöra mitt beslut men det påverkar mig. Jag tycker att Nikonkameran är skönare att hålla i men jag vet också att man vänjer sig vid ett visst grepp.

Jag har inga objektiv sedan tidigare så det spelar inte heller in då jag väljer.

Ge mig era synpunkter.

Båda två är bra kameror. 350D har lite fler funktioner, men en D50 fyller de flesta behov som en entusiast/amatör-fotograf behöver.
Om du har provat båda och gillar storlek osv bäst på D50 ser jag ingen anledning att inte välja den.
Objektivet som följer med D50:n (jag utgår från att det är Nikons 18-55) är ungefär likvärdigt med det som finns som kit med 350D och är en bra start.

Ang. Nikon School (som jag gissar att du menar) så har jag inte gått den själv, men vad jag läst så är det ungefär 2h reklam för Nikons produkter och kanske inte så mycket av en fotokurs, eller vad man vill kalla det. Jag skulle iaf inte låta just det påverka mitt beslut.

Anledningen att det finns fler bilder med 350D än D50 beror troligen mycket på att 350D varit ute på marknaden längre samt att Nikon har 2 kameror i den lite lägre prisklassen. Ta en titt på bilder tagna med D70 och D70s åxå. De bilder som går att ta med dessa kameror går att ta med D50 åxå, i de allra flesta fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar