Alexlindgren
Aktiv medlem
Hej! Ni kanske hittade mina andra trådar, men nu hittade jag ivf rätt del utav formet att posta på
Jag ligger i valet mellan en Canon EOS 30D och en Nikon D200.
Sedan tidigare har jag ett par objektiv från en analog EOS 10 som kommer få brännvidderna: med en EOS 30D.
Om vi köper 30D:n så kommer vi antagligen också köpa till ett 17-40/4L eftersom att vi saknar ett vidvinkelobjektiv.
Men jag vet inte om det är värt att satsa på D200. Sedan undrar jag om det finns något objektiv som motsvarar 17-40/4L till D200, med ungefär samma prestanda och pris.
Jag har skrivit upp en liten lista på för och nackdelar, har ni något att lägga till?
Canon EOS 30D
+
Nytta av gamla objektiv
Billigare
Mindre brus på höga ISO
Fler urval av objektiv inom rätt prisklass
-
Liten sökare
Nikon D200
+
Högre upplösning, mer antal pixlar
Tätad, tål hårdare tag
Snabbjobbad
Stor sökare
-
Stora filer
Jag ligger i valet mellan en Canon EOS 30D och en Nikon D200.
Sedan tidigare har jag ett par objektiv från en analog EOS 10 som kommer få brännvidderna: med en EOS 30D.
Om vi köper 30D:n så kommer vi antagligen också köpa till ett 17-40/4L eftersom att vi saknar ett vidvinkelobjektiv.
Men jag vet inte om det är värt att satsa på D200. Sedan undrar jag om det finns något objektiv som motsvarar 17-40/4L till D200, med ungefär samma prestanda och pris.
Jag har skrivit upp en liten lista på för och nackdelar, har ni något att lägga till?
Canon EOS 30D
+
Nytta av gamla objektiv
Billigare
Mindre brus på höga ISO
Fler urval av objektiv inom rätt prisklass
-
Liten sökare
Nikon D200
+
Högre upplösning, mer antal pixlar
Tätad, tål hårdare tag