Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 300D för nybörjare?

Produkter
(logga in för att koppla)

canonclara

Aktiv medlem
Hej!
Är det någon fotointresserad som är van vid Canon-kameror som kan bedöma om Canon EOS 300D är en bra kamera för nybörjare? Eller är Canon EOS 1000D bättre?
Tacksam för svar!

1000D är bättre på allt skulle jag nog säga, tror du får mycket roligare med den som första kamera.

Ja, vill du av någon anledning ha en modell i den lite större serien tycker jag inte du ska gå till något äldre än 400D i alla fall.

Tack!

Tack så mycket för er hjälp! Uppskattas :)
Blir nog en 1000D i alla fall. Är det någon som har en sådan som kan ge några råd?

svar

Hej!
Ja, lite allmänna råd om makro och det är något annat bra att veta när man använder den :)

Tack ska läsa!

Systemkameror har inte Macro, utan det är objektiven som har den funktionen.

En digital systemkamera använder samma principer som alla kameror, så ta och läs på lite om det mest fundamentala som slutartider och bländare och hur de hänger ihop.

www.kameravaskan.se

Finns också ett gäng artiklar här på fotosidan.

En bekant till mig hade köpt på Kanarieöarna i höst en ny systemkamera och ville ha min åsikt om sitt fina kap. Han hade köpt en 300D och jag kunde inte säga ngt annat än att du har gjort en bra affär.

Jag begriper inte vad du försöker säga.
Har din bekant köpt en Canon 300D på Kanarieöarna nu i höst i tron att det är en "ny systemkamera", och du sa åt honom att det var en bra affär?

En bekant till mig hade köpt på Kanarieöarna i höst en ny systemkamera och ville ha min åsikt om sitt fina kap. Han hade köpt en 300D och jag kunde inte säga ngt annat än att du har gjort en bra affär.

Kan detta vara en sammanblandning mellan 300D (en gammal instegskamera från Canon) och D300 (en rätt ny semi-proffskamera från NIkon), möjligen?

Per.

ANNONS