Annons

Canon EOS 20D.. vad händer?!

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Går väl som många andra här på forumet och bara väntar på att 20d ska komma till butiken så man kan få ut o fotta lite.. Så idag satt jag och kunde inte hålla mig utan började ringa runt lite.. och så ringde jag till en Expert butik i Göteborg som var mycket hjälpsamma och sa att dom skulle ringa till canon och kolla lite info..
Sen ringde dom tillbaka med canons besked..

Om man gör en beställning nu så kan man räkna med och få den i SLUTET av DEC...
Alltså fan de e ju sannslöst :( Utan kamera i 2 månader till och kanske inte ens ha någon över jul?.. fan va detta suger hårt :(

Vad tror ni ingen större chans och gå den snabbare från utlandet?

//Peter

Det är ju så att de som står i kö får sina först.
Lägger du dig sist i kö nu så lär det ju ta ett tag... Verkar ju vara ganska långa köer överallt...

/Stellan - Med plats nummer 47 på Cyber

Abhraxxas skrev:
Det är ju så att de som står i kö får sina först.
Lägger du dig sist i kö nu så lär det ju ta ett tag... Verkar ju vara ganska långa köer överallt...

/Stellan - Med plats nummer 47 på Cyber

Jo precis, jag står i kö stälde mig i kö precis när 20D kom typ.. så ligger på kö plats 8 hos YFO och 4 på lite andra ställen så jag bara går och väntar..

Thomas, tack för tipset mailade till dom och fråga om de fortfarande hade några i lager, iså fall beställer jag där bums! Men du bestälde utan kit objektivet då va?

//Mvh Peter

Pratade med Cyber i dag(nr 9 i kö, på huset) och dom sa att nästa vecka skulle dom få in kiten, kamera husen nån gång i november. Och som vanligt så visste dom inte hur många dom skulle få hem. Lite oklara besked från Canon. Men det fanns mer kit än enbart kamerahus...suck...

Mvh, Ingemar

IngemarO skrev:
Pratade med Cyber i dag(nr 9 i kö, på huset) och dom sa att nästa vecka skulle dom få in kiten, kamera husen nån gång i november. Och som vanligt så visste dom inte hur många dom skulle få hem. Lite oklara besked från Canon. Men det fanns mer kit än enbart kamerahus...suck...

Mvh, Ingemar

bra för mig :) Ringde till YFO Och pratade med dom de visste inte heller men trode dom skulle få in ett gäng nästa vecka.. hur många var dock oklart :-/

IngemarO skrev:

Mvh, Ingemar

AAAARGH!!!!

Mailade Scandinavianphoto igår och de sa att de väntade 24 kit i dagarna, förmodligen början av nästa vecka.
Själv ligger jag på plats 14 vilket jag inte gjorde för en månad sedan då jag beställde. Så några verkar ju tröttnat på att köa iallafall.

klang skrev:
Och det funkade bra? Såg du kameran på deras hemsida, för jag kan inte hitta den...

Såg den inte heller, antar man får maila o beställa den eller något.. får du reda på om de har några i lager kan du ju skriva... mailade till dom men ont om svar..

Företaget verkar bestå av två personer. De har MYCKET att göra...

Dåliga att svara på mail, fax och telefon.

Banköverföringen tog 5 dagar. Sen låg de på ordern i ca 5 dagar. Efter ytterligare 5 dagar (lastbil via Tyska posten) kunde jag hämta ut paketet.

FouFoto skrev:
Företaget verkar bestå av två personer. De har MYCKET att göra...

Dåliga att svara på mail, fax och telefon.

Banköverföringen tog 5 dagar. Sen låg de på ordern i ca 5 dagar. Efter ytterligare 5 dagar (lastbil via Tyska posten) kunde jag hämta ut paketet.

Jo läste detta om ditt köp i en annan tråd.. fan de e ju nästan så man beställer men vill gärna veta om den finns i lager :-/
Kanske ringa till dom men svårt o ha tid till de oxå tyvärr :( När va det du prata med dom om att de hade 20+ i lager?

FouFoto skrev:
snart tre veckor....

(nu har de kanske +100 i lager(?)...)

Låter ju mysigt i så fall! :) men att dom fått tag på 100 kameror när ingen annan kan låter ju tveksamt.. aja får se va som händer nästa vecka och om dom svarar på mitt mail :)

Canon har uppenbarligen producerat en mängd 20D före lanseringen (så att de kaxigt kunde gå ut och säga att "Denna gång har vi gått om kameror". Men nu är lagret tomt och det tar tid att komma ikapp igen.

Jag tycker inte att det går att klandra Canon för att det gör bra prylar som alla vill ha. Man måste vara en aktiv kund och leta runt.

Däremot kan man klandra Canon för att de inte skickar fler kameror till de som säljer mest. Cyberphotos kö är ju sjuk och drabbar dem orättvist. Nu gynnas datorhandlarna...

Kommer det komma ett nytt gäng hus/kit nästa vecka (runt löning - så betänksamt)? I sådan fall ska jag ringa mig hes :)

Pratade med Cyberphoto under eftermiddagen
de sa att de skullle få in 17 hus i nästa vecka
låter bra köplats 13

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar