Annons

CANON EOS-1N RS CAMERA, något?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mil Congojas

Aktiv medlem
Jag har hittat en Canon EOS-1N RS utan objektiv för 6500 kr på Telias hemsida (aktion, Ebay liknande)
Killen säger att han håller på att rensa ut, ska tydligen flytta. Men är inte det lite väl billigt för en sådan kamera eller vad tycker ni? Det verkar ju för billigt nästan...

Christofer

Christian:
Har du testat kameran förut? Ifall så vad tyckte du? Är den en sådan arbetshäst som är svår att slita ut? Hur många rullar eller hur gammal kamera är det ni har på jobbet? Man har ju hört det om EOS-1: an...

Någon annan som testat den?

tack

Jag har testat den, och jag gillar den skarpt, klarar ju extrem serietagning ifall man behöver det (10bilder / sekund) (som om man skulle behöva det ;) Det är helt klart en arbetshäst, absolut. Ännu bättre än gamla ettan. Fast 5 fokuspunkter, och fast spegel (förlorar 2/3 steg) men då blir det inga "blackouts" när du tar bilden, utan du kan följa motivet hela tiden.
Ska kika hur gammal den vi har på jobbet är.

Visst är det en bra kamera!
En nackdel förutom att lite ljus går bort är ju att motorn inte går att motera bort för att göra kameran lättare i handen,,
Har man behov för serier på 10/sec så är den såklart ett bra val.
Om man dessutom fotograferar mycket rörliga motiv så är det mycket fint att spegeln är fast.

Jag valde mellan N RS och N HS och valde HS eftersom jag är petig på ljuset:) Men eftersom jag fotograferar en stor procent av mina bilder på fåglar i "lång" slutartid så saknar jag den fasta spegeln lite nu och då:-/
Antar att jag på ett vis har lärt mig att se i mörkret:)

Om man i sitt fotande klarar sig lika bra med en HS och inte har ett deffinierat behov för fast spegel och extra snabb motor så finns ingen anledning att se på RS,en som dessutom är en del procent dyrare...

6500,- är ett ok pris om den är i mkt fint skick, en N HS antar jag att man får för 5000,- i samma skick..
Arbetshästar är dem lika mycket:)

Mvh Niclas.

Ja det är billigt, såg en EOS1-N RS nere på stan för 9000kr, så 6500kr de är ett bra pris, tror jag

Ioförsig betalade jag 5000kr för min och den var i överlägset skick, nästan som ny. men då var han som sålde den i behov av å få iväg den.

Måste säja att den är förjävligt skönt å ha sikt i sökaren under exponeringen (ser hur blixten slår och så vidare)

Men jag tycker att det är en kanon kamera, rigtigt mysig :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar