Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 1Ds Mark III-tråden

Produkter
(logga in för att koppla)

eek

Aktiv medlem
ingen nykomling direkt, men hittade ingen direkt samlings tråd om denna kamera. så skriv i denna om ni har någon fråga..

själv har jag några funderingar och små frågor.

1. enligt dpreview.com fick dom lite högre antal bilder i följd, men snabbare kort. själv kör jag lexar 300x udma 16gig och får inte mer än 12rawbilder, förutom när jag går upp i iso då går det ner till 10..
kan det va någon inställning? minnet är annat märke än sandisk? eller minnet är större och som påverkar..
hade faktiskt hoppats på några fler än 12.

2.lite fundering kring AF för mig som fotar fågel bla.
hur ser era C.Fn 3.2 3.3 3.4?

va ute igår och fick höja efter det i känsligheten av af bla.

Mvh
Erik
 
i manualen står det 12 och även 12raw med udma kort(med 5bps), så det är helt okej, bara undrande då dpreview.com har kommit upp i 18(?) med vissa kort.
Länk: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1dsmarkiii/page13.asp
det hade dock inte skadat med 1-3bilder till..


angående af, mitt första utflykt med kameran, så hade den problem att känna av fågeln mot himmel, sådär höjde jag ett steg i känsligheten och funkar mycket bättre nu, och även när det missade och tog träden i bakgrunden hade den svårt att komma tillbaks så ändrade skulle känna av om nått kom framför också..nu tycker det är riktigt bra..

för övrigt många har ju problem med af i sina 1d mark3, är det nån som har haft problem med 1ds mark3 af?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.