Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon eos 1Ds Mark II från 2005 eller en ny 7D ???
- Trådstartare Dahllöf
- Start datum
paddmannen
Aktiv medlem
Hej jag tänkte lägga 14000kr på en (ny) kamera, bör jag då köpa en begangnad Canon 1Ds Mark II fr 2005 eller en ny Canon 7D för samma pris ???
Är amatör fotograf och använder 100% Autoläget på min 450D i nuläget,
men vill nu byta till en bättre kamera...
MVH / Mikael
Finns det någon speciell anledning till varför du kör autoläge hela tiden?
Om du inte har någon avsikt att lära dig hur kameran funkar så hjälper det nog inte så mycket att byta upp sig.
Men det klart, om pengarna bränner i fickan så kör på.
Krisiun
Aktiv medlem
Tja, beror ju vad du tänker använda kameran till, de är ju lite olika. 1Ds mk II har ju fördelen med fullformatssensor och ett robust vädertätat hus. 7Dn är väl bättre på typ alla andra punkter
Nåja, snabbare seriebildstagning, bättre skärm, filmining, smidigare menyer,..osv.
Om du vill ha fullformat bör du kanske kolla på en beggad 5D(/mk II) som ett alternativ.
Å andra sidan; kör du på 100% automatinställningar så bör du kanske testa lite manuellt innan du uppgraderar. Tänker du köra automat på din nya kamera kommer du nog inte märka någon större skillnad i bildkvalitet.
Om du vill ha fullformat bör du kanske kolla på en beggad 5D(/mk II) som ett alternativ.
Å andra sidan; kör du på 100% automatinställningar så bör du kanske testa lite manuellt innan du uppgraderar. Tänker du köra automat på din nya kamera kommer du nog inte märka någon större skillnad i bildkvalitet.
Dahllöf
Ny medlem
Finns det någon speciell anledning till varför du kör autoläge hela tiden?
Japp :0) Det blir bättre bilder då ;0)))))))))))))) Ha ha ha... Då det är skit bakom kameran ;0)...
Antar då att det både är billigare och bättre om jag bara lär mig min kamera i stället för att köpa en ny dyr :0)
Hmmmm, då åker jag nog till Italien för pengarna i stället och köper mig en 7D i framtiden...
Tack för alla svar, ni sparade mig 14000kr :0)
MVH / Mikael