Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS 10D lever ännu
- Trådstartare Gunnar Fahlström
- Start datum
gustavmårtensson
Aktiv medlem
Jag väntar med att beställa 10D tills Canons presskonferens den 9:e. Då är man troligen 100% säker att det inte kommer någon uppföljare.
sagan
Avslutat medlemskap
gustavmårtensson skrev:
Jag väntar med att beställa 10D tills Canons presskonferens den 9:e. Då är man troligen 100% säker att det inte kommer någon uppföljare.
Jag är 100% säker på att det kommer en uppföljare!
niklasl
Aktiv medlem
Hur gör du då? *nyfiken*sagan skrev:
Jag är 100% säker på att det kommer en uppföljare!
jonasandersson
Aktiv medlem
10D inte riktigt än
Nja att Canon skulle presentera en efterföljare till 10D redan på måndag har jag svårt att tro. Man väntar nog till fotomässan i Köln i april om det kommer något innan sommaren. Då kommer det en "nyhet" på PMA i Lasvegas nästa helg och sedan en i april.
Fast kommer Nikon med en D200 snart så kanske Canon tänker om och släpper efterföljaren till 10D tidigare, men men det är ju såklart endast mina vilda gissningar.
Jonas
Nja att Canon skulle presentera en efterföljare till 10D redan på måndag har jag svårt att tro. Man väntar nog till fotomässan i Köln i april om det kommer något innan sommaren. Då kommer det en "nyhet" på PMA i Lasvegas nästa helg och sedan en i april.
Fast kommer Nikon med en D200 snart så kanske Canon tänker om och släpper efterföljaren till 10D tidigare, men men det är ju såklart endast mina vilda gissningar.
Jonas
Maverick28
Aktiv medlem
JAg har en källa so för 3 veck sedan berättade om lineupen för Canon under året....
Han sa rätt ut att det kommer en uppföljare till 10D MEN den kommer inte än... troligen lanseras den då på Photokina...
HAn har haft rätt om resten av sina förutsägelser innan....
Källan är SOLID också..
Min 10D kommer i alllafall på mpndag ;-)
Någon som har en svensk bruks till de på PDF?? eller engelsk=??
Han sa rätt ut att det kommer en uppföljare till 10D MEN den kommer inte än... troligen lanseras den då på Photokina...
HAn har haft rätt om resten av sina förutsägelser innan....
Källan är SOLID också..
Min 10D kommer i alllafall på mpndag ;-)
niklasl
Aktiv medlem
Här finns allt du behöver till 10D: http://www.powershot.com/ciw/ppg/EOS10D.htmlMaverick28 skrev:
Maverick28
Aktiv medlem
chrizz.nu skrev:
jag avbeställde min 10d. Väntar på bättre tider, kommer en uppföljare så kan priserna sjunka ytterligare, vilket inte vore helt fel. Annars får jag väl betala ca 14k för 10d.
Vore ju inte fel med 8mp dock, snart är till och med kompaktkamerorna uppe i 6mp ju
PIXELRACE!!!!
Jag inns en gång i fontiden (4-5 år sedan) då man taladde o att det ALDRIG skuklle komma en digital kamera som kunde möta sig med en dianegativ... Detta då någon hade räknat fram att ett dia hade 6 miljoner punkter i upplösning ungefär,,,,,
Vi är där idag...
Jag har själv gjort 20x30 förstoringar med en 2 mergapixel kamera. Resultatet har varit lysande och omöjligt att skilja från ett negativkopia....
I mitt gall handlar det o att jag MÅSSTE ha kameran nu,,,,, Har ju vant mug vid DSLR och allt ;-) Så.. Jag får nöja mig med 10D... Fördelen.. Jag vet vad jag får och slipper barnsjukdomar....
Proboarder
Aktiv medlem
flest pixlar när han dör vinner..
o Magnus Fröderberg får inte vara med ;P
Maverick28
Aktiv medlem
Proboarder skrev:
flest pixlar när han dör vinner..
*LER* helT RÄTT
vISST.. Det är bra ed mycket pixlart men jag är osäker på om jag verkjligen behöver mer än 6 mega
Jag hörde nog det där.
Men visst räcker 6 mp bra.
Men visst räcker 6 mp bra.
gustavmårtensson
Aktiv medlem
Jag måste ha en 10D före sommaren. Hur stor chans tror ni det finns för att ersättaren kommer före sommaren? Med tanke på att det är stora lev. problem med 10D, känns det viktigt att vara ute i god tid.
Tror ni vi kommer få några indikationer när ersättaren kommer på pressisen på måndag?
Tror ni vi kommer få några indikationer när ersättaren kommer på pressisen på måndag?
krisen
Aktiv medlem
gustavmårtensson skrev:
Jag måste ha en 10D före sommaren. Hur stor chans tror ni det finns för att ersättaren kommer före sommaren? Med tanke på att det är stora lev. problem med 10D, känns det viktigt att vara ute i god tid.
Personligen tvivlar jag på att ersättaren till 10d kommer ha ett pris motsvarande dagens 10d, men om man inte bekymrar sig över det så är det ju inget problem...
gustavmårtensson
Aktiv medlem
chrizz.nu skrev:
Personligen tvivlar jag på att ersättaren till 10d kommer ha ett pris motsvarande dagens 10d, men om man inte bekymrar sig över det så är det ju inget problem...
Självklart "oroar" man sig för det.
Men förhoppningsvis kommer den vara värd de extra tusenlapparna.