** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ett kanon fint makro objektiv, å passar riktigt fint till porträtt.

Om man vill ha ngt längre brännvidd så finns det ju ett 100 mm också med lika fin autofokusmotor. Dock är ju fokusintervallet långt så autofokusen kan upplevas långsam, dock i en liten egen division om man jämför med pirater så som Tamron 90.

Men satsa du på ett 60 mm kompakt å fint.

Min kompis har en 400D med bla 60 mm 2,8. Det är en mycket skarp o fin optik som har fördelen att den inte expanderar vid focusering som konventionella macrogluggar gör. Den har konstant längd vilket är en fördel både estetiskt och praktiskt.

sahlenius skrev:
Är detta ett bra macro-objektiv till canon eos 400d?

Det är grymt bra!! En klar favorit. Jag brukar ha det som mingel/fest objektiv. Det ger otrolig skärpa och detaljer i bilderna :)
Dock vill den söka efter fokus i dålig belysning. Kan va irriterande ibland, såvida man inte kör manuell fokus.

Jag tycker också det är utmärkt. De som fotograferar sånt som vill flyga iväg vill ofta ha längre brännvidder, men jag gör inte det ofta, så jag tycker detta är det bästa makroobjektivet Canon har. Jag behöver ju inte stå så långt bort för att få med det jag vill ha med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar