Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
- Trådstartare sahlenius
- Start datum
Allemyr
Aktiv medlem
Det är ett kanon fint makro objektiv, å passar riktigt fint till porträtt.
Om man vill ha ngt längre brännvidd så finns det ju ett 100 mm också med lika fin autofokusmotor. Dock är ju fokusintervallet långt så autofokusen kan upplevas långsam, dock i en liten egen division om man jämför med pirater så som Tamron 90.
Men satsa du på ett 60 mm kompakt å fint.
Om man vill ha ngt längre brännvidd så finns det ju ett 100 mm också med lika fin autofokusmotor. Dock är ju fokusintervallet långt så autofokusen kan upplevas långsam, dock i en liten egen division om man jämför med pirater så som Tamron 90.
Men satsa du på ett 60 mm kompakt å fint.
Alex Freeman
Avslutat medlemskap
Läs recension på:
http://www.photozone.de/Reviews/Can...n-ef-s-60mm-f28-usm-macro-test-report--review
Enligt Photozone.de "So they do exist - high-performance lenses with an reduced image circle."
http://www.photozone.de/Reviews/Can...n-ef-s-60mm-f28-usm-macro-test-report--review
Enligt Photozone.de "So they do exist - high-performance lenses with an reduced image circle."
Palletheking
Aktiv medlem
Min kompis har en 400D med bla 60 mm 2,8. Det är en mycket skarp o fin optik som har fördelen att den inte expanderar vid focusering som konventionella macrogluggar gör. Den har konstant längd vilket är en fördel både estetiskt och praktiskt.
PelleAbelson
Aktiv medlem
sahlenius skrev:
Är detta ett bra macro-objektiv till canon eos 400d?
Det är grymt bra!! En klar favorit. Jag brukar ha det som mingel/fest objektiv. Det ger otrolig skärpa och detaljer i bilderna
Dock vill den söka efter fokus i dålig belysning. Kan va irriterande ibland, såvida man inte kör manuell fokus.
apersson850
Aktiv medlem
Jag tycker också det är utmärkt. De som fotograferar sånt som vill flyga iväg vill ofta ha längre brännvidder, men jag gör inte det ofta, så jag tycker detta är det bästa makroobjektivet Canon har. Jag behöver ju inte stå så långt bort för att få med det jag vill ha med.