maddenilssonn
Ny medlem
Hej!! Jag är en glad amatör med en Canon 77d i min hand och när jag tog studenten önskade jag mig ett all-round objektiv som jag kan använda vid flera olika tillfällen som typ rese-, porträtt- och landskapsbilder och skrev på önskelistan Canon 24mm f/2.8 eftersom jag hade tittat ut det objektivet som finns för aps-c. Jag hade helt missat att det fanns ett 24mm för fullformat också eftersom jag inte ens tittat på dyrare objektiv. Nu hade jag turen att få ett 24 mm f2.8, men för fullformat och jag testade det lite snabbt och blev otroligt nöjd med bilderna. Det ligger i en helt annan prisklass, men jag förstår inte vad skillnaderna är? Det billigare är betydligt mindre, det är det enda jag förstått.
Så alltså;
Vad är skillnaderna mellan Canon EF-S 24mm f/2.8 STM och Canon EF 24mm f/2.8 IS USM? Varför så stor prisskillnad? Och hur skiljer sig kvaliteten på bilderna?
Jättetacksam för svar!
Så alltså;
Vad är skillnaderna mellan Canon EF-S 24mm f/2.8 STM och Canon EF 24mm f/2.8 IS USM? Varför så stor prisskillnad? Och hur skiljer sig kvaliteten på bilderna?
Jättetacksam för svar!