Annons

Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM till 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

Stertman

Medlem
Är på gång att köpa mig en 30d och har kollat på kittet på cyberfoto där objektivet Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM ingår.. hör alltid att kitobjektiv är skit och inte är något att ha och undrar om detta är fallet även här? Har inte blivit så bra på allt det här med objektiv än så därför behöver jag lite hjälp.. ska jag köra på det kittet eller köpa enbart huset och ett annat objektiv.. hamnar ju dock hälst i samma prisklass isåfall..

priser på cyberfoto:

Kittet jag tittat på är: Canon EOS 30D + EF-S 17-85/4-5,6 IS USM inkl värdepaket: Extra batteri Soligor + väska Soligor Zoom large + TekQ 2GB 80x minne + UV-filter Soligor Digital high grade 67mm + microfiberduk.. pris 17895 sek

enbart huset kostar 11890 sek.. hur tycker ni jag ska göra? tacksam för all hjälp=).. vill dock inte lägga mer än 18000 för tillfället..

har ju annars mitt 18-55 kitobjektiv från min 300d jag kan trycka på=P men undviker helst detta..
 
Stertman skrev:
Är på gång att köpa mig en 30d och har kollat på kittet på cyberfoto där objektivet Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM ingår.. hör alltid att kitobjektiv är skit och inte är något att ha och undrar om detta är fallet även här? Har inte blivit så bra på allt det här med objektiv än så därför behöver jag lite hjälp.. ska jag köra på det kittet eller köpa enbart huset och ett annat objektiv.. hamnar ju dock hälst i samma prisklass isåfall..

priser på cyberfoto:

Kittet jag tittat på är: Canon EOS 30D + EF-S 17-85/4-5,6 IS USM inkl värdepaket: Extra batteri Soligor + väska Soligor Zoom large + TekQ 2GB 80x minne + UV-filter Soligor Digital high grade 67mm + microfiberduk.. pris 17895 sek

enbart huset kostar 11890 sek.. hur tycker ni jag ska göra? tacksam för all hjälp=).. vill dock inte lägga mer än 18000 för tillfället..

har ju annars mitt 18-55 kitobjektiv från min 300d jag kan trycka på=P men undviker helst detta..
Om omfånget på gluggen är det viktiga så finns inget vettigt alternativ, men om du kan nöja dig med mindre omfång så finns flera alternativ. Både Tamron o Sigma har bra normalalternativ plus att det finns gott om begagnade Canon 17-40 ute på annonssidorna. Just Canons 17-40 skulle jag rekomendera. Förutom sina optiska kvaliteer är det den glugg som är professionellt byggd. Kom o tänka på Sigmas 17-70 också, den har fått fin kritik av flera användare.
 
Har själv Canons 17-85mm till min 350D och det är ett trevligt objektiv med just tanke på omfånget och att det har IS (bildstabilisering) men detta ersätter ju förstås inte ljusstyrka då. Men då har jag även ett Sigma 30mm/1.4 som jag använder i situationer där jag behöver extrem ljusstyrka. Bra kombination.
 
Jag har ägt den där gluggen och jag sålde den efter en vecka, den hade horribel CA och var tydligt oskarp i hörnen, speciellt i vidvinkelområdet.

Nu är ju våra krav väldigt olika och jag är väldigt känslig när det gäller objektiv, men lägger man ut så pass mycket pengar som det objektivet kostar så borde man i allafall enligt mig få betydligt bättre prestanda, men det är väl IS som man betalar för på det objektivet.

Jag tycker du skall titta närmare på Tamron SP AF 17-50/2,8 istället, då får du betydligt vassare optik, billigare också.

mvh kent.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.