Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 75-300/4-5,6 IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

ZlatanI

Aktiv medlem
Någon som testat?
Värt pengarna? %295 på cyber.
Vad sägs om detta objektiv till sportfoto, främst fotboll.

Jag hade lagt lite till och köpt 70-200 4L istället. Bildkvalitén är mycket bättre. Även byggkvalité osv oxå.
Kostar drygt 6000kr på zebramedia och jag tror att man även kan kan få canon-cashback på 900kr.

Lycka till.

A

ZlatanI skrev:
Någon som testat?
Värt pengarna? %295 på cyber.
Vad sägs om detta objektiv till sportfoto, främst fotboll.

Jag hade 75-300 IS i flera år och törs lova att autofokusen är för seg för fotboll. Dessutom trist hög bländare. Det du främst betalar för är bildstabilisatorn, vilket var guld för mig i många situationer, men just inte vid sport då det är snabba slutartider som gäller.

Har nu ett fast 200/2,8L och testat fota lite sport med det. Helt grymt! Ultrasnabb autofokus, ilsket skarpt och passande kort skärpedjup med sin lägsta bländare på 2,8. Torde vara idealiskt för fotboll om man känner att man kan undvara zoom. Finns nytt för 6981 på Cyber, 6681 på Zebra och kanske ännu ett par tusenlappar lägre om man kan hitta det begagnat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar