Annons

Canon EF 70-200 F4 med eller utan IS?

Produkter
(logga in för att koppla)

AndreasNilsson

Aktiv medlem
Är IS värt nästa dubbla priset? ca 5500 mot ca 10200 för varianten med IS. Jag har inte använt något av objektiven och har ingen erfarenhet av IS och tar gärna emot råd rörande detta. Men en lätt och skarp telezoom behöver jag.

Mvh
Andreas
 
Är IS värt nästa dubbla priset? ca 5500 mot ca 10200 för varianten med IS. Jag har inte använt något av objektiven och har ingen erfarenhet av IS och tar gärna emot råd rörande detta. Men en lätt och skarp telezoom behöver jag.

Mvh
Andreas

Jag har köpt EF 70-200 F4L IS USM och ångrar mig inte, gav 12.000 och med tanke på vad jag kunnat komma undan med utan IS så kanske jag hade varit nöjd med den också. Har dock inte testat gluggen med IS avslagen annat än med stativ, dock har jag tagit många skarpa fina bilder på frihand med den och vet inte alls hur bra de hade blivit utan IS.

Du blir nog nöjd med båda, fotar du mestadels med stativ kan du gott köra den utan IS men vill du ha möjligheten att springa runt utan stativ och ändå kunna prestera bra bilder under sämre ljusförhållanden så är nog IS ett säkrare kort.
 
Är IS värt nästa dubbla priset? ca 5500 mot ca 10200 för varianten med IS. Jag har inte använt något av objektiven och har ingen erfarenhet av IS och tar gärna emot råd rörande detta. Men en lätt och skarp telezoom behöver jag.

Mvh
Andreas

Har ett utan IS och är väldigt nöjd, men jag vet inte det kanske skulle bli ännu bättre med IS men jag har inte prövat. Men som sagt var jag är helnöjd med min glugg.
 
beror på, ska man hade det på en cropkamera så är det nästan nödvändigt med bildstabilisering, på en fullformatare inte lika mkt.
 
Kort svar: JA! Och nej, det är inte enbart bildstabilisering man får på köpet, utan ett snabbare objektiv som är vädertätat.
 
OK, tack,
Nu mer har jag en fullformat så då lutar det åt en utan IS får då blir det pengar över att ev. uppgradera mina Sigma 24-70/2,8 till Canon EF 24-105/4. Jag upplever skärpepeoblem med min Sigma 24-70/2,8, är det fler som gör det eller är det jag som gör fel.

Mvh
Andreas
 
Jag köpte ett utan IS först och medan jag använde det sparade jag ihop lite pengar och uppgraderade till IS några månader senare.
Det har jag inte ångrat.
/L
 
Köpte ett med IS då jag av erfarenhet vet att slutartiderna ibland kan vara väldigt långa.

/Stefan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.