Annons

Canon EF 70-200/2,8 L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
Hej !
Jag har nyligen köpt denna lins, men jag trodde den var mer "modern" men mitt fel att inte ta reda på det i förväg.
Trodde den var i klass med IS versionen. Nu till frågan. Har jag gjort ett dåligt köp ?
Skit samma i hur mycket den kostade osv, vill bara veta om denna glugg håller måttet.
Jag brukar göra efterforskningar innan jag köper objektiv men den här tog jag bara för givet liksom. Vad tycker ni om denna ni som har erfarenhet av den ?
Vill veta fall den presterar som ett L objektiv som den är eller är det bara skit ?
Kan tyvärr inte ut och testa den så svar här uppskattas. Och ja, jag vet att Google finns men vill veta vad ni sejer.

Daniel

Den är rätt kass.Men jag kan köpa den billigt av dej .Bara skoja den ska vara ett alldelles utmärkt objektiv enligt alla tester jag läst

Glugg

Riktigt trevlig glugg och bildmässigt mycket kommer du bli jättenöjd, snabb och härlig skärpa ....vad har du för hus till den ..
Owe

Fotar man sport så är den ganska soft på 2,8 .nu har jag köpt mig 70-200 2,8L is mark ll o d e stor skillnad den slår alla andra rejält

Jag testade både 70-200mm f/2,8 och 70-200mm f/2,8 IS II när jag skulle köpa ett ljusstarkt 70-200. Skillnaden är att det nya IS-versionen har bättre kontrast och bättre skärpa ute i hörnen vid största bländare. Jag blev riktigt imponerad av IS-versionen och därför köpte jag den trots att den kostade betydligt mer.

Läs nu inte mina rader som att det utan IS är ett dåligt objektiv, för det är det inte. Har man en släng av pixelpeeping så är det nya svårt att stå emot, även om det svider i plånboken.

/Gunnar

har haft mina funderingar på att byta till IS men inte kunnat motivera det höga priet ännu , men ska prova ett is framöver och då kanske det blir köp...men som sagt den utan is är jag mycket nöjd med ..
Owe

När jag hade EF 70-200 mm f/4L IS USM trodde jag att bättre än så blir det inte. När jag tagit de första bilderna med EF 70-200 mm f/2,8L IS II USM såg jag skillnaden redan på kamerans display. Så stor skillnad är det. Nu släpar jag ofta på klunsen f/2,8, även om f/4 skulle göra jobbet.

Köpte du den begagnad? Annars är det väl bara att lämna tillbaka den. Du borde vara jättenöjd med den. Man kan inte, som många här gör, jämgöra med något som kostar 15000 kr mer. Det är inte en rimlig kostnad för oss som betalar prylarna med skattade pengar. Din glugg är väldigt kompetent!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar