Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 70-200/2.8 IS II USM eller 70-200/2.8 utan IS?

Produkter
(logga in för att koppla)

TimEmanuel

Ny medlem
Tjena!

Jag står i ett köpval mellan Canons 70-200/2.8 IS II USM och 70-200/2.8 utan IS... Vad för fördelar och nackdelar är det mellan de två? Bildstabiliseringen är ju självklart ett plus, men om det bara är det som skiljer känns ju de 8-10000 kronorna i prisskillnad väldigt väldigt mycket...

Jag kommer med största sannolikhet att köpa ett utav dem när jag åker till NY i november, så då blir det lite billigare, men prisskillnaden är fortfarande stor...

/Tim

Tjena!

Jag står i ett köpval mellan Canons 70-200/2.8 IS II USM och 70-200/2.8 utan IS... Vad för fördelar och nackdelar är det mellan de två? Bildstabiliseringen är ju självklart ett plus, men om det bara är det som skiljer känns ju de 8-10000 kronorna i prisskillnad väldigt väldigt mycket...

Jag kommer med största sannolikhet att köpa ett utav dem när jag åker till NY i november, så då blir det lite billigare, men prisskillnaden är fortfarande stor...

/Tim

För mig skulle valet bli enkelt..IS helt klart.

IS versionerna är bättre vädertätade

IS II har bättre IS än den första IS varianten.
IS II skall vara skarpare och bättre med extender, fast tror det kräver extender version III för att uppnå maximalt resultat

skakig

jag har haft 4l och har nu 2,8 båda utan is med min 7d kan jag gå upp i iso me 4l så det blir ändå snabba slutar tider inga problem att handhålla 2,8 an har jag bara för att jag fotar fotboll.
is varianterna är ju vädertätade o det är bra om man har ett kamerahus som också är det. 4l med is är ju super den är lätt och skarp vädertätad och skakningsfri haha

ANNONS