Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 28mm f=2,8 , köpa begagnat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jarlen

Aktiv medlem
Funderar på att köpa ett Canon EF 28mm f=2,8 begagnat. Har kollat bland recensionerna och försökt hitta lite info i forumet. Skulle vilja höra lite mer om objektivet. Är ni som har det nöjda med det? Skulle ni skaffa ett nytt om det nuvarande gick sönder eller skulle ni välja något annat att ersätta det med? Har ni upplevt att objektivet har varit värd sitt pris osv..

Hur mycket skall man vara beredd att ge för ett sådant i normalslitet skick?

Mvh

Jalle

Jag har haft objektivet. Det är ett prisvärt objektiv och kompakt. Jag var bara lite besviken på distortionen som är kraftigare än på 28/1,8. Jag vill att fasta vidvinklar ska vara i det närmaste utan distortion. EF 28/2,8 har mindre distortion jämfört med många zoomar (som t ex 28-105/3,5-4,5) men mer än de bästa fasta. I övrigt är objektivet bra. Autofokusen låter lite, men den är hyggligt snabb.

Jag har nyligen köpt ett begagnat i bra skick och gav 1000:- för det... Än så länge är jag mycket nöjd.

/Olle

Har köpt objektivet nu, 550 kr från privatperson. Är mycket nöjd med det än så länge.

ANNONS