Tackar för alla svar...
Som sagt, det är ett ljusstarkt objektiv jag till största delen är ute efter, och att det är normalzoom gör det inte alls sämre. Mitt fasta 50 1.8 Canon objektiv funkar skitbra när det är mörkare ute/inne, men jag saknar att inte kunna justera med zoom.
Om jag någon gång skall lära mig lägenhets/husfotografering för annonser osv. får det bli en senare fråga med vidvinkeln.
I sådana fall ser jag det mer som en fördel att ha köpt ett objektiv som i framtiden går att använda med fördel till en kamera "snäppet ovanför 7D".
Som sagt, jag vill ha ett riktigt kvalitétsobjektiv, samtidigt som det är ljusstarkt och gärna med zoom. Vad jag förstår så är det 18-55 objektivet 2.8 IS, inte riktigt lika fint som 24-70 2.8L objektivet. Jämför man med hjälp av länken som jag postade ovan, så verkar det ju vara en del kvalitétsskillnad... om man kan gå efter de foton som den guiden visar?
Jag står lite och väger mellan amatör och att kasta mig in i proffs-foto-världen, och vad jag förstår så är 24-70 2.8L Canonobjektivet, ett mycket omtyckt objektiv.
Rätta mig gärna om jag har fel, det låter som om jag VILL att ni skall säga det är bra, men så är inte fallet. Jag vill bara lära mig..
Tack, återigen, på förhand... härligt forum!