Annons

Canon EF 17-40mm f/4 L

Produkter
(logga in för att koppla)

PhotoJoe

Aktiv medlem
Nån som har hört nåt om leveransbesked på 17-40 gluggen?

Förstår inte varför den finns i överflöd i USA men är restad sedan i somras i hela Europa???

//Joseph
 
Senast ändrad:
Jag köpte lite filter av ScanPh för ett par veckor sedan och passade på att fråga. De hade precis levererat de första 14 exen men den var återigen slut efter det.
 
Bent C. skrev:
Jag köpte två st av [email protected] för några veckor sedan. De verkade inte ha större problem med att få fram dem.

hälsn

Bent

Två? Ska du sälja en, eller? Köpte du av ett företag eller en privatperson eftersom du bara skrev ut e-postadressen?

CPh får in nästa vecka säger de och SPh vet jag inget om. Jag har beställt från Tyskland och de säger samma sak som CPh, början av oktober. :-/

//Joseph
 
"Två? Ska du sälja en, eller? Köpte du av ett företag eller en privatperson eftersom du bara skrev ut e-postadressen?"

Det vore förstås läckert att ha en 17-40 till varje hus! Nej, jag behöver bara en, men jag köpte en till en kompis också (lika bra när man ändå handlar!!). Det är ett företag, som Niklas skriver men jag hadde bara kvar mailadressen, därav den hänvisningen.

Jag förstår inte heller hur detta med restning av Canonsaker i Europa fungerar, jag väntade i evigheter på att få min (stod på kö hos C-foto), men leveransdatum bara flyttades framåt. Och det är ju inte så att man kan köpa något billigt alternativobjektiv medan man väntar! Det är otroligt irriterande att inte få objektivet på utsatt tid, bl a reste jag runt i Australien i tre veckor (länge efter det skulle ha kommit) med att inhyrt 16-35 istället. #00D verkar å andra sidan komma i utsatt tid om jag förstått det hela rätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.