Svarade tidigare i en annan tråd, men den här tåden känns mer aktuell. Ursäkta min yrsel. Hoppas nån kan berika mig med sina objektivåsikter/kunskaper. Just nu lutar den nog mera mot 17-40 och sen en telezoom, helst 70-200L, men 55-200 känns bättre brännviddsmässigt, men.. tja... En av Canons optiklagar säger: L=L.
--------------
Shit alltså!
Har ett 350D-hus kommande i dagarna. Velar mellan 17-85 IS USM och 17-40L. Argh, man får ju inte direkt bättre nattsömn av den här tråden. Däremot bekräftar den många av mina misstankar. Tackar för det!
Verkar trots allt som om jag har gjort rätt då jag ska provköra kameran med mina gamla billiga objektiv (Tamron 28-200 & Tokina 19-35) för att se var resultatet ligger.
Är det trots allt någon som har ytterligare kommentarer att tillföra? Instinktivt känner jag att jag vill satsa på kvalitet den här gången för att kunna behålla optiken då jag nångång byter kameran. Jag är trött på nödlösningar av ekonomiska skäl då det gäller optiken (vilket förstås inte betyder att jag kan köra 2.8 rakt av).
Mitt val står i praktiken mellan 17-85 IS USM eller 17-40L. Det senare kräver ytterligare ett zoomobjektiv för teleområdet och då är frågan vilket (70-200L gör mig nog lite småvarm, men luckan 40-70 känns lite jobbig). Eller har någon ett helt galet annat alternativ?