Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 17-40/4,0L IF USM Vs Tokina Af 12-24/4 AT-x Pro Dx

Produkter
(logga in för att koppla)

mandi

Avslutat medlemskap
Canon 17-40/4,0L Vs Tokina 12-24/4

Canon EF 17-40/4,0L IF USM Vs Tokina Af 12-24/4 AT-x Pro Dx

Vilket bør jag køpa och varfør jag behøver ett bra vidvinkel och har inte allt før mycket pengar, hade tænkt køpa canons glugg men læste i foto att tokinas skulle funka bra den med...

ngn som prøvat Tokinas glugg ænnu?

jag har en canon 10d och har redan Tamron 28-75/2,8 XR Di,

ær det bæst att spara lite till och casha canons glugg eller ræcker det med, tokinas?

vilsen...

Senast ändrad:
Det är ju inte samma bränvidder på objektiven.

Eftersom du har en 28-75/2.8 så skulle jag rekommendera Tokinan. Den har ju fått goda omdömen.

//Mats (som är en nöjd ägare till en EF 17-40/4.0 L)

jo, det ær ju olika brænvidder, det jag undrar øver ær væll om det kanske ær mer vidvinkel æn vad som behøvs, jag plåtar mest dokumentært och ær ju intresserad av att komma næra mænniskor och få med mycket miljø och så, men kanske ræcker canons glugg till det... det ær væll mest en kostnadsfråga, och givetvis en brænnvidsfråga:)

/mandi

Har själv en 17-40 men tycker inte den ger tillräckligt mycket vidvinkel på min 20D, så jag skulle välja Tokinan, vidvinkel är häftigt :)
Desutom så har Tokinan fått väldigt bra resentioner.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar