Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF 100-400/4,5-5,6 L för 12000:- bra?
- Trådstartare scrappy
- Start datum
matlep
Aktiv medlem
Om du är sugen är det väl bara att slå till.
Objektivet blir ju inte sämre för att Canon lanserar en ny version. Och om man ser till nuvarande prispolicy som Canon verkar ha så kan man ju inte räkna med att en ny version blir billigare utan snarare ganska mycket dyrare.
Dessutom så brukar ju brist på tillgänglighet vara en faktor att räkna med på nya objektiv från Canon.
Objektivet blir ju inte sämre för att Canon lanserar en ny version. Och om man ser till nuvarande prispolicy som Canon verkar ha så kan man ju inte räkna med att en ny version blir billigare utan snarare ganska mycket dyrare.
Dessutom så brukar ju brist på tillgänglighet vara en faktor att räkna med på nya objektiv från Canon.
scrappy
Aktiv medlem
Om du är sugen är det väl bara att slå till.
När 28-70/2.8 ersattes av 24-70/2.8 var väl priserna ungefär samma, samtidigt som den nya versionen var lite skarpare. Vore ju tråkigt om det kom en skarpare version, typ 70-400/4 IS eller liknande till samma pris snart.
ErlandH
Aktiv medlem
Tror knappast att en sådan nyhet kommer att säljas för 12000 kr! Om det däremot handlade om att köpa 100-400 för normalpriset 17000 kr kanske det skulle finnas anledning att avvakta lite...Vore ju tråkigt om det kom en skarpare version, typ 70-400/4 IS eller liknande till samma pris snart.
Walle
Aktiv medlem
Jag begärde och fick 12.000:- när jag sålde min 100-400 begagnad. Då var den väldigt sparsamt använd, med garanti kvar och i komplett nyskick.
Så en sprötans ny 100-400 för tolv lakan tycker jag låter som en väldigt bra affär! Skulle du köpa den i det stora landet i Väst och smuggla in den skulle det bara bli något dyrare, och skulle du momsa och tulla in den skulle den bli ganska mycket dyrare.
Så en sprötans ny 100-400 för tolv lakan tycker jag låter som en väldigt bra affär! Skulle du köpa den i det stora landet i Väst och smuggla in den skulle det bara bli något dyrare, och skulle du momsa och tulla in den skulle den bli ganska mycket dyrare.
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Kollade i sthlmsbutiken, de har bara sju st till det priset så det lär väl bli slagsmål när de öppnar vid tio, haha, jag tänker avstå fast jag är sugen.
Tawi
Aktiv medlem
Med stor annons i DN åtminstone söndag och måndag, så lär det bli rusning som sagt. Hade själv köpt ett om jag bara hade varit i Stockholm. Men att skicka dit någon som köper det åt mig känns taskigt om de bara har 7 st, chansen att man får tag på ett lär inte bli så stor. Eller vad tror ni?
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
Med stor annons i DN åtminstone söndag och måndag, så lär det bli rusning som sagt. Hade själv köpt ett om jag bara hade varit i Stockholm. Men att skicka dit någon som köper det åt mig känns taskigt om de bara har 7 st, chansen att man får tag på ett lär inte bli så stor. Eller vad tror ni?
Det är inte direkt madonnabiljetter vi pratar om. Det är ett objektiv för över 10 000 SEK med ett användningsområde som inte passar alla. Jag gillar objektivet och betalade klart mer för mitt, men jag har svårt att se några horder som kommer köa i sovsäck. De flesta som vill ha det och har råd med 12 000 har nog haft råd att skaffa det för 16 000 redan. Jag tycker du ska skicka dit någon om du kan. Det borde inte vara någon svårighet att få tag på ett.
scrappy
Aktiv medlem
... men jag har svårt att se några horder som kommer köa i sovsäck.
Jag går förbi Fotovideo på väg till jobbet och kl 8.30 satt en kille på pall med termos och hängde på låset. Någon här?
ErlandH
Aktiv medlem
Om det är någon här har han nog inte datorn/mobilen med sig! Verkar iaf inte fördriva tiden med FS...Jag går förbi Fotovideo på väg till jobbet och kl 8.30 satt en kille på pall med termos och hängde på låset. Någon här?
Hade jag inte själv redan ägt objektivet hade jag nog också stått och frusit på Herkulesgatan just nu.
Fredrik Jutfelt
Aktiv medlem
Man behöver inte sitta i kylan och vänta på att de ska öppna. Man kan klicka på "köp" på den här sidan:
http://rajalase.rajala1.smilehouse.com/PublishedService?file=&
Funkade för mig, objektiv på väg.
/Fredrik
http://rajalase.rajala1.smilehouse.com/PublishedService?file=&
Funkade för mig, objektiv på väg.
/Fredrik
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Hmm, om de kan sälja objektivet till detta pris även till de som beställer på nätet med senare leverans, kan man ju börja undra om det kanske ändå är en uppdaterad version på väg strax, och det vore ju trevligt. I övrigt säger jag bara, länge leve flouriten som finns i detta objektiv. Det är det som ger plinget i bilden.
scrappy
Aktiv medlem
Det är ju fusk! Men grattis till ett trevligt objektiv!
Som den gamla Televerket-reklamen där det var kö utanför butiken med super-duper-rea och en gubbe ringde om bokade varan via telefon - lång näsa.
Tawi
Aktiv medlem
Hmm, om de kan sälja objektivet till detta pris även till de som beställer på nätet med senare leverans, kan man ju börja undra om det kanske ändå är en uppdaterad version på väg strax, och det vore ju trevligt. I övrigt säger jag bara, länge leve flouriten som finns i detta objektiv. Det är det som ger plinget i bilden.
Ringde och kollade hur allt låg till. Efter väldigt många försök att komma fram svarade de, fick svaret att pristet även gäller nätet. Men att leveranstiden är 2-3 veckor, så nu är det bara att vänta. Att det kommer att dröja beror på att de inte hade fler objektiv utan måste beställa fler. Spontant tror jag inte att det är någon ny variant på gång. Detta baserar jag på att de återgår till deras ordinarie pris i morgon plus att ingen annan butik verkar ha satt ner objektivet.