Annons

Canon E-500 eller Canon 350D ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Krukan

Medlem
Hej

Står inför valet att välja min första digitala systemkamera.

Har läst både det ena och det andra om dessa två kameror men det skulle vara skönt om nån hade några åsikter att komma på då jag känner mig lite grön inom detta område.

Andra förslag är oxå välkomna.

Jag vill ha en kamera som ska räcka ett tag inom både natur och studio fotografering...


Tack!

/Annsofie
 
e 500 är en olympus tror jag, men du har även pentax nikon o km 5d. Alla dessa är kompetenta på sitt vis med + och -.Alltifrån pris till ergonomi o tekniska lösningar samt beg.marknaden.
Själv har jag läst o läst men inte kommit så mycket närmare,men har du har optik sedan tidigare så är detta ett argument också....
 
Krukan skrev:
Hej

Står inför valet att välja min första digitala systemkamera.

Har läst både det ena och det andra om dessa två kameror men det skulle vara skönt om nån hade några åsikter att komma på då jag känner mig lite grön inom detta område.

Andra förslag är oxå välkomna.

Jag vill ha en kamera som ska räcka ett tag inom både natur och studio fotografering...


Tack!

/Annsofie
Antar att du menar Olympus E500. Mitt tips är att välja Canon 350 D, en i alla avseenden mycket prisvärd kamera med möjligheter att växa som fotograf. Dessutom är den inkörsport till Canons stora system som enbart har Nikon som konkurrent inom digitalfotografin.
 
Jag råder dig att söka igenom forumet. Denna fråga har ställts minst 10 gånger här.

För övrigt rekommenderar jag Olympus E-500 framför Canon 350D.
 
Krukan skrev:
Hej

Jag har läst och läst...
Jag hade lite bråttom i mitt förra inlägg. Anledningen till att jag rekomenderar Canon är av flera orsaker. Den har ett svartvitt läge direkt i kameran, dessutom med flera olika färgeffektfilter. Autofocusen på 350:an är i mitt tycke extremt snabb för prisklassen, nästan lika snabb som på min D200. Den inbyggda blixten exponerar förvånansvärt säkert, kameran har dessutom mycket goda brusegenskaper. Menysystemet i Canon är väldigt enkelt. Skulle du i framtiden vilja uppgradera så har Canon mycket att erbjuda både på objektiv och kamerasidan. Olympusen vet jag väldigt lite om, men jag har svårt att tänka mig att den skulle kunna jämföras med Canonkameran. Det är säkert en prisvärd och bra kamera men knappast i klass med 350:an. Själv är jag Nikonist och tidigare ägare av D70s, men jag har alltid haft stor respekt för Canonsystemet.
 
Ta dig en närmare titt på Nikon D50 också, den är i mitt tycke bästa valet i den här klassen.

kent.
 
paul innergård skrev:
Olympusen vet jag väldigt lite om, men jag har svårt att tänka mig att den skulle kunna jämföras med Canonkameran. Det är säkert en prisvärd och bra kamera men knappast i klass med 350:an.
Jag har svårt att förstå det uttalandet när du själv säger att du vet mycket lite om Olympusen.

Jag tänker inte dra upp alla fördelar jag ser med E-500 gentemot 350D, för det har jag redan gjort så många gånger. Vill du ändå veta, så får du söka i forumen efter vad jag har skrivit om den.
 
Scratchen skrev:
Jag har svårt att förstå det uttalandet när du själv säger att du vet mycket lite om Olympusen.

Jag tänker inte dra upp alla fördelar jag ser med E-500 gentemot 350D, för det har jag redan gjort så många gånger. Vill du ändå veta, så får du söka i forumen efter vad jag har skrivit om den.

Jag kör faktisk båda och får säga att om inte objektiven varit så mycket dyrare och begagnatmarknaden för objektiv så mycket mindre så hade Olympusen lätt slagit Canonen. Nu är det dött lopp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.