Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Digitalkameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Andersson

Aktiv medlem
Hej!

Jag undrar om någon vet om Canon har någon motsvarighet till Nikons LCD-skydd (det som man sätter över LCD monitorn på kameran)?

Om de inte har det, hur pass reptålig är monitorn på Canon?

Hälsningar Magnus Andersson
 
I alla fall powershot-modellerna har vridbar skärm så den kan vändas in mot kameran. Jag har också upplevt den som tålig i övrigt. (Har en G5:a, syrran en A80)
 
Magnus Andersson skrev:
Om de inte har det, hur pass reptålig är monitorn på Canon?

Jag har inte haft något skydd på LCD:en på min 10D..och plåtat flitigt, inga repor.
Så den är nog rätt så reptålig.

Annars finns det LCD-skyddsplast att köpa på flera ställen.
 
Själv slängde jag på sådan plast man skyddar sina böcker med. Funkar ypperligt på min 10D. har gjort samma på andra saker med lmtålig yta. provade att ta bort plasten på en display som jag satte på skydd på för ca 5-6 år sen, ser ut som om den kom från affären.
 
Hej,

Jag tackar för de svar jag fått.
Som svar på vilka kameror jag tänkte på när jag författande denna tråd, så var det Canon EOS 10D och Canon EOS 1D.

Hälsningar Magnus Andersson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.