Annons

Canon Digital IXUS 400

Produkter
(logga in för att koppla)

daniel d

Medlem
Har en Sony-DSC-F505 men känner att jag vill köpa en liten kompakt digital kamera.
har funderat på en Canon Digital IXUS 400 eller en Pentax Optio S4 men jag vet inte riktigt.
käns nog som om canonen vinner men är jag dum som köpen en så relativr "lik" diggi kamera?
dvs inte bara har kvar min gammla.
tips om canonen mottages med öppna armar
tack
Daniel

Jag vet inget om Pentax nuvarande modeller, men jag hade först en Optio 350 som INTE kunde fokusera. Därför böt jag upp mig (trodde jag) till en Optio 450 som inte heller kunde det. Den kameran gav jag bort till ett barnbarn.

Nu har jag sedan ett bra tag haft en Canon IXUS 400 som kan det mesta.

Förutom att den tar bra bilder är den precis lagom stor: varje gång jag går ut genom ytterdörren stoppar jag canonen i ena fickan, nallen i den andra coh plånboken i bakfickan. Sen är jag rustad för allt som jag kan tänkas möta ute på stan!

Lycka till!
janf

Köp inte Pentaxen

Kan egentligen inte uttala mig om penataxen men har precis köpt en Z40 som har samma optik. Kvaliteten på bilderna är under all kritik. Har haft 3 Ixus varav 430 var den sista. Alla har varit kanonkameror. Z40 åker tillbaka imorgon till förmån för en Ixus 500.

/Marcus

Jag har ingen erfarenhet av Pentax kameror, men däremot så vet jag att Canons IXUS-serie är riktigt bra! Har själv en IXUS 430 som fungerar klockrent, köp köp köp! :)

Tack!

Då är jag nöjd.
Blir en Canon ixus 430 och en Contax T3 på en gång.
Har även en Olympus mju2:a och en Yashica T5.
Då är jag uppkittad för en varm och bra sommar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar