Isse_biggles
Aktiv medlem
Haha ja det var ett nytt ord för mig, men det är det jag menar med dynamik. Oskärpa bakom objektet/personen/djuret man fotar etc. Det är då det är viktigt med hög ljusinläpp i objektivet (som jag förstår det). Därför undrar jag om det är en given 28mm glugg eller om man klarar sig lika bra med bara 24-70mm för att få snarlika önskade effekter.
Tidigare hade jag ett 18-55mm/3,5-5,6 objektiv. Jag minns att jag önskade lite mer zoom på det objektivet, samtidigt som man ibland önskade lite mer vidvinkel.
Man kanske skall skippa 28mm gluggen och lägga de pengarna istället på ett vidobjektiv som ett EF 20mm/2,8 eller ett EF15mm/2,8? Nu har ni väl tröttnat på mig och mitt velande...
Tidigare hade jag ett 18-55mm/3,5-5,6 objektiv. Jag minns att jag önskade lite mer zoom på det objektivet, samtidigt som man ibland önskade lite mer vidvinkel.
Man kanske skall skippa 28mm gluggen och lägga de pengarna istället på ett vidobjektiv som ett EF 20mm/2,8 eller ett EF15mm/2,8? Nu har ni väl tröttnat på mig och mitt velande...