Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon D60

Produkter
(logga in för att koppla)
Loj skrev:
Eller snarare det allmänna elektroniska racet i ett nötskal. ...

Å andra sidan är det väl en del elektronik i en F5:a,den kom 96 och räknas väl fortfarande som en toppkamera. Få se om dagens DSLR kommer att föråldras med samma värdighet.

gundj skrev:
Jag tror faktiskt efter att ha följt fotosidan sedan den startade och själv hållit på till o från i många år med foto att det är många som köper nyare o häftigare än dom behöver bara för att det är just nyare o häftigare.
...

Visst är det så, jag kan villigt erkänna att jag tillhör den kategorin. Speciellt då det gäller hus. Jag tvivlar på att mitt förra, eller t o m mitt förr förra, hus begränsade mig det minsta, men det är kul med prylar. När det gäller objektiv finns det väl en viss poäng med att köpa toppmodeller då dålig optik kan förstöra bilder.
Extra latjo är det när man ser hur en del lägger 20-30 tkr på hus för att sedan köpa "skräpgluggar" (för att pengarna är slut).

Japp.,. det vimlar av folk i de amerikanska/engelska forumen som köper en 10D och ett sigma 28-200/300 och tycker att det är toppen...De slipper ju byta objektiv, det är nästan som deras gamla olympus 2100....sen kör de i jpg, för att man kan ju ta såå många bilder på ett 256MB kort.......

suckar högt..

joker skrev:
Å andra sidan är det väl en del elektronik i en F5:a,den kom 96 och räknas väl fortfarande som en toppkamera. Få se om dagens DSLR kommer att föråldras med samma värdighet.

Njae, jag tror nog att dagens DSLR:er kommer att åldras fortare än t.ex. F5:an eller EOS 5:an. Det känns mer som om de sistnämnda "mognat" fram under lägre tid, som om de är mer stabila. F5:an känner jag inte närmare till, men EOS 5:an har jag haft och det är en fin kamera. Av forumen här och begagnat annonser verkar den fortfarande ha en del att ge.

Nej, jag åsyftade i första hand datavärlden med mitt uttalande. Och i viss mån TV/VIDEO/DVD-branschen...

mvh Janne

Jag har faktiskt funderat på att bida tiden an tills det dyker upp en D60 till rimligt pris. Jag träffade på en kille som hade en D10 och blev förtjust i bild kvaliten i LCD-n. Någon som kan svara mig på om den är lika bra i en D60?

Jeppe skrev:
Japp.,. det vimlar av folk i de amerikanska/engelska forumen som köper en 10D och ett sigma 28-200/300 och tycker att det är toppen...De slipper ju byta objektiv, det är nästan som deras gamla olympus 2100....sen kör de i jpg, för att man kan ju ta såå många bilder på ett 256MB kort.......

suckar högt..

En liknelse till detta. Du går och köper en kanon förstärkare och har dåliga högtalare. Går du istället ett steg längre och kompletterar med bättre högtalare, det är först då man får valuta för pengarna. Det blir ju likadant om man köper en 10D.

ANNONS