Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon D450 dubbelexp.

Produkter
(logga in för att koppla)

Prinsenmc

Ny medlem
Har en Canon D450 som jag prövar mej fram med. Det jag inte lyckats med att hitta bland alla menyer är dubbelexponeringsfunktion. Så tanken slog mej att det kanske inte finns möjlighet till det på min kamera, är det så? Måste man skaffa sej en finare/dyrare för att få den funktionen på kameran? Vad rekommenderas i så fall? Står väl inte och ska köpa ny kamera imorgon men jag vill inte köpa på mej för mycket utrustning till den kamera jag har idag om jag ska byta om något år eller så.

/Martin

Har en Canon D450 som jag prövar mej fram med. Det jag inte lyckats med att hitta bland alla menyer är dubbelexponeringsfunktion. Så tanken slog mej att det kanske inte finns möjlighet till det på min kamera, är det så? Måste man skaffa sej en finare/dyrare för att få den funktionen på kameran? Vad rekommenderas i så fall? Står väl inte och ska köpa ny kamera imorgon men jag vill inte köpa på mej för mycket utrustning till den kamera jag har idag om jag ska byta om något år eller så.

/Martin

Riktigt det det finns ingen dubbelexponeringsfuktion. Det går bra att hålla för objektivet med handen under långa exponeringar och det går även bra att lägga samman två exponeringar i ett bildredigeringsprogram, vilket blir samma sak som att exponera samma ruta två gånger.

Riktigt det det finns ingen dubbelexponeringsfuktion. Det går bra att hålla för objektivet med handen under långa exponeringar och det går även bra att lägga samman två exponeringar i ett bildredigeringsprogram, vilket blir samma sak som att exponera samma ruta två gånger.

Det är också lättare att få det rätt när man kan justera i datorn i efeterhand.

Tror inte heller att den funktionen finns i någon av Canons kameror, inte ens toppmodellen 1DsMKIII.

Men som redan sagts, går det att slå ihop fler bilder med i stort sett alla redigeringsprogram.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar