Annons

Canon cashback?

Produkter
(logga in för att koppla)
njae...

Har Canon upphört med deras Cashback?

Sony verkar ha Cashback hela tiden.

//Daniel

Cashbacken är väl borta i Sverige...men passa på o köp en i utlandet. Storbritannien är bra när punden ligger på 11.10 :).
De har cashback på 40D, 1000D (IS-kit), och 450D.
Fick iaf 550 spänn cashback på en 450D häromveckan. Totalt pris 4400 eller nåt.
 
Sist Canon hade cashback var det väl i mars-april? Kanske kommer en i vår? Canon tycker väl det är smart att höja priserna i förväg, då blir alla glada när de får 'rabatt' till det gamla ordinarie priset :/
 
Personligen så tycker jag att cashback är ett otyg som helst borde försvinna helt för tid och evighet. Bättre de sänker priset från början istället.

Precis min åsikt också, det är bara massa exta arbete för konsumenten. Canon vet att en del aldrig orkar bry sig och faktiskt ta sig den tid det tar att skicka in blanketter och kvitton för att få lite pengar tillbaka. Så för dem så blir det nog + i kassan eftersom många inte orkar bry sig. Bättre som sagt att de sänker priserna.
 
Problemet med att sänka priset på en gågn borde ju vara det att då kanske inte vi konsumenter är dom som tjänar på sänkt pris utan att butikerna sänker en del och behåller en del av "vinsten"

tycker själv inte att det är nå problem, bara fylla i blanketten klippa ur strekkoden och skcika i väg och vänta så har man pengarna.
 
Cashback på en produkt brukar ju även vara ett säkert tecken på att en uppföljare är att vänta.
 
Cashback på en produkt brukar ju även vara ett säkert tecken på att en uppföljare är att vänta.

Hur menar du? Det har ju varit Cashback på massor med objektiv som inte har ersatts. Tror faktiskt aldrig det har hänt att ett objektiv har ersatts efter en Cashback.

/Daniel
 
Det fiffiga med cashback är väl att om någon med ett företag köper en kamera från canon så kanske de "glömmer" att bokföra cashbacken och har på så sätt fått en del pengar till egen ficka. Kan misstänka att det är något som många uppskattar.
 
Precis min åsikt också, det är bara massa exta arbete för konsumenten. Canon vet att en del aldrig orkar bry sig och faktiskt ta sig den tid det tar att skicka in blanketter och kvitton för att få lite pengar tillbaka. Så för dem så blir det nog + i kassan eftersom många inte orkar bry sig. Bättre som sagt att de sänker priserna.

Och tar man sig tid får man ändå inga pengar tillbaks!
Har inte sett röken av några stålar efter köpet av min 40D för drygt ett år sedan. Detta till trots att kameran är köpt i Sverige och alla papper samt streckkod mm. skickades in inom 2-3 veckor efter köpet!

Vill minnas att det var mellan 400-650kr någonting. Men som sagt var inte en spänn utbetalt till det kontonr. jag angav eller min adress! Så varför cash back???

Mvh!
// Niklas
 
Och tar man sig tid får man ändå inga pengar tillbaks!
Har inte sett röken av några stålar efter köpet av min 40D för drygt ett år sedan. Detta till trots att kameran är köpt i Sverige och alla papper samt streckkod mm. skickades in inom 2-3 veckor efter köpet!

Vill minnas att det var mellan 400-650kr någonting. Men som sagt var inte en spänn utbetalt till det kontonr. jag angav eller min adress! Så varför cash back???

Mvh!
// Niklas

Det var väl 1400 kr? Det tog i alla fall mindre än 2 veckor tills pengarna var på kontot när jag skickade in mina papper i mars-08.
 
Det var väl 1400 kr? Det tog i alla fall mindre än 2 veckor tills pengarna var på kontot när jag skickade in mina papper i mars-08.

Summan vill jag minnas ändrades efter hand (eller så mins jag fel). Jag köpte min i oktober -07 och har, som sagt var, inte fått några pengar än.

Vet inte riktigt vart jag skall vända mig! Orkar dock inte bråka hur mycket som helst men räcker det med en kontakt till så är det ju helt klart värt ett försök! Det är ju pengar som kan användas till något kul! ;-)

Mvh!
// Niklas
 
Summan vill jag minnas ändrades efter hand (eller så mins jag fel). Jag köpte min i oktober -07 och har, som sagt var, inte fått några pengar än.

Vet inte riktigt vart jag skall vända mig! Orkar dock inte bråka hur mycket som helst men räcker det med en kontakt till så är det ju helt klart värt ett försök! Det är ju pengar som kan användas till något kul! ;-)

Mvh!
// Niklas

Inte så svårt står ett nummer på canons hemsida till svensk kundtjänst med knappt nån kötid alls som är mycekt hjälpsamma coh reder ut allt...

har som sagt själv använt det 3 gånger 30d, 40d och 70-200 is usm. och alla gångerna funkat senast på 40d tog det ltei tid så ringde dom och allt var i årdning bara ltie längre handläggningstid. fick en dag när pengarna sanorlikt skulle synas på kontotn och ja .. stämde precis...

så bara slarv vid ifylnad av bank konto och iban nummer mm och sånt som skapar problem verkar det som.
 
Inte så svårt står ett nummer på canons hemsida till svensk kundtjänst med knappt nån kötid alls som är mycekt hjälpsamma coh reder ut allt...

har som sagt själv använt det 3 gånger 30d, 40d och 70-200 is usm. och alla gångerna funkat senast på 40d tog det ltei tid så ringde dom och allt var i årdning bara ltie längre handläggningstid. fick en dag när pengarna sanorlikt skulle synas på kontotn och ja .. stämde precis...

så bara slarv vid ifylnad av bank konto och iban nummer mm och sånt som skapar problem verkar det som.

Tja, något fel måste jag ju ha gjort!

Tack för hjälpen!
// Niklas
 
Canon har en svensk support gällandes cashback.
Du kan få tag på dem genom svenska Canon. Supporten består av en kille som jobbar lite extra :)

Jag hade glömt en liten detalj och blev uppringt, 3 veckor senare fanns pengarna på kontot.
 
Summan vill jag minnas ändrades efter hand (eller så mins jag fel). Jag köpte min i oktober -07 och har, som sagt var, inte fått några pengar än.

Vet inte riktigt vart jag skall vända mig! Orkar dock inte bråka hur mycket som helst men räcker det med en kontakt till så är det ju helt klart värt ett försök! Det är ju pengar som kan användas till något kul! ;-)

Mvh!
// Niklas

Ring Canon Sverige, så fixar de säkert detta utan problem. Jag ringde och frågade varför inte jag fått pengarna, då svarade de att det hade blivit fel med en utbetalning men att de skulle fixa det hela från Sverige om de inte hade kommit in inom en vecka. Fick sedan pengarna utan problem, men kontakten med Canon Sverige var mycket bra så ring och prata med dem så fixar dom det säkert på nolltid.
 
Cashback på beställda 5d2

Vad tror ni, kan man få cashback på ett 5d2 kit som beställdes förra året?
Isåfall är det ju värt att vänta ett tag till. ;)

//M
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.