Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Cashback för kamera köpt utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gebex

Aktiv medlem
Jag hade tänkt att köpa en kamera i Tyskland och hade hoppats på att utnyttja Canon CashBack.

När jag frågade återförsäljaren om deras kamera kvalificerade sig för CashBack fick jag detta svar:

Please consider that the Cash Back must be requested in the country where the
Camera was ordered.

Innebär det att an endast kan på ut CashBack om man bor (har bankkonto) i det land man köper kameran?

Kan bara svara för mig själv. Jag köpte ett 100-400 tele i Tyskland under den förra cashback-kampanjen och det gick alldeles utmärkt att få pengar tillbaka.

Mvh,
Leif

Jag talade just med Canon Sverige (0200-890 178) angående CashBack.

De sa att man är kvalificerad för CashBack för kamera som är inköpt i Tyskland.

Gebex skrev:
Jag har svårt att utläsa att det inte går att få ut något för en kamera som inte är köpt i annat EU land. Men någon anan kanske vet mer?
Det står ganska tydligt att "To be able to claim the cash back, the products must be purchased in one of these countries", vilket alltså syftar på de uppräknade EU/EES-länderna. Prylar köpta i t ex USA omfattas alltså inte.

WFS) (Graylingman skrev:
Nja... detta avser väl inte den kampanj som pågår just nu: "The promotion period is 01/10/2007 to 31/12/2007. "

Hade inte koll på att det fanns någon pågående kampanj när jag postade mitt inlägg. Min tanke var dock att det antagligen var samma villkor om det nu fanns... Utgick från första träffen på google. :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto