Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon AV-1

Produkter
(logga in för att koppla)

Snarf

Aktiv medlem
Hej

Jag har en gammal men fullt fungerande Canon AV-1 i fint skick med ett FD 50mm/1.8 som nu har stått i hyllan några år och nu funderar jag på att sälja bort den. Undrar nu vad man skulle kunna få för en sån kamera, ungefärligt pris man borde kunna vara nöjd med?!. Inte en aning vad jag skulle kunna ta, vill inte sätta varken för högt eller för lågt.

Länk till en bild på en likadan: http://www.thecamerasite.net/01_SLR_Cameras/Images/Canon-AV1.jpg

//Niklas
 
Om den är i extremt fint skick (läs oanvänd med kartong) kan man säkert få upp till några hundralappar (om man hittar rätt köpare/samlare).

I normalfint skick skulle jag säga någon hundralapp, om du har tur..
 
Senast ändrad:
Om du överhuvudtaget hittar en köpare så är den kanske värd någon hundring, var enklaste Canonmodellen när det begav sig, ungefär som EOS 1100d är idag. Såldes i enorma mängder och det finns hur många som helst. Tror inte att man kan få en tusenlapp för en i nyskick. Det skulle väl vara i oöppnad låda då, som Mattias skrev. Objektivet är det som är värd hundringen, kamerahuset inget värde alls. Kolla på tradera över avslutade auktioner.
 
Ok tack för era svar. Synd att värdet är så lågt. Kanske provar att lägga ut den på tradera ist för annons här då och så får jag hoppas på det bästa.
 
Äh men vaffan...är inte nostalgivärdet för dig värt mer än nån hundralapp. Så dåligt med deg kan du väl ändå inte ha. Ställ den i vitrinskåp som prydnad om inte annat... ;-)

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.